Parkering!

terje84

New member
Hej!

Jeg har nå fått mitt körkort og også min førsta hoj:cool:. Under utbildningen prata vi aldri om parkering av hojen. Jeg lurer på hur man gör ved parkering mot avgift. Ska jag åka rundt med en tejprull og klistra på parkeringsbevis? Om man gör så er det ju rät enkelt f¨r någon annan att sno parkeringsbeviset? I Norge parkerer vi lite överalt, ofte på trotoaren utan problem. i Stockholm parkerte jag som i Norge, lite her og där. till nu har det gått bra. men hur ska man ägentligen göra?:confused:
 

Laijnuss

New member
Hur man skall göra är det ingen som egentligen vet. Detta är upp till var kommun att bestämma hur man skall lagligt parkera en MC och hur de vill att man skall göra med parkeringsbiljett (i de fall det behövs).
Vill du vara säker så hör du av dig till kommunen.

Glöm inte bort att det även finns privatägda (ej i kommunens ägo) parkeringar och de har sina egna regler.
 

P-O Noren

New member
Det spelar ingen roll hur du gör, du får böter ändå.
Finns inget rätt eller fel, gör du på ett sätt så får du böter eftersom du inte gjorde på det andra sättet.

Tar du med parkeringskvittot så får du böter, eftersom kvittot inte sitter på hojen. Sätter du kvittot på hojen är risken stor att den blåser bort eller stjäls. Möjligtvis easypark eller liknande, men det kostar en del i anslutningsavgift.

Parkeringsvakter har till uppgift att böta så mycket som möjligt, och det är en mycket hängiven yrkeskår. Glöm alla tankar på att dom är till för vår framkomlighet, dom är till för kommunernas/markägarnas budget.
 

extemp

New member
Ehm? Har någon fått böter för MC-parkering? Trodde att parkeringsvakter märker inte hojarna.
 

Molgan

New member
Ställ hojen nånstans där den inte är i vägen, förslagsvis närmsta cykelparkering, är du orolig ändå kan du alltid skaffa snabbfästen till nummerplåten och ta med dig den när du parkerat.
 
Top