Parkering.. En Frihetsberövring?!

Gutarowski

New member
Hej alla livsnjutande och glada MC förare i dessa härliga September förhållanden!

Med friheten på vägarna, återspeglas sänkt glädje och klydd när det kommer till att parkera sin hoj! Tycker ni inte det är väldigt frihetsberövande med specifika parkerings-restriktioner, leta efter möjliga platser att parkera på, och onödiga och orättvisa böteslappar gentemot bilister etc. ?!

Hur ser du på parkering runtom i landet (ev. parkering i europa), hindrar det din glädje och antalet mil du kör?

Jag skulle uppskatta ifall du också delar med dig av tips och rekomendationer som har hjälpt dig! :)

SuperRetard

New member
Hej alla livsnjutande och glada MC förare i dessa härliga September förhållanden!

Med friheten på vägarna, återspeglas sänkt glädje och klydd när det kommer till att parkera sin hoj! Tycker ni inte det är väldigt frihetsberövande med specifika parkerings-restriktioner, leta efter möjliga platser att parkera på, och onödiga och orättvisa böteslappar gentemot bilister etc. ?!

Hur ser du på parkering runtom i landet (ev. parkering i europa), hindrar det din glädje och antalet mil du kör?

Jag skulle uppskatta ifall du också delar med dig av tips och rekomendationer som har hjälpt dig! :)

Vad är det som är svårt? Man hittar en parkering, fäller ut stödet, låser med 2 godkända lås och går och köper sig en kaffe och en räkmacka!

Finns inga tillgängliga parkeringar får man i vanlig ordning göra en riskanalys och ställa sig nån annanstans, på en trottoar, gräsplätt eller vad som. Med risk för böter naturligtvis.

Busenkelt!

Chopperbyggarn

New member

Hej! Härligt att läsa din glada och positiva attityd i ditt inlägg!!!:):):)

Här ute på landsbygden har vi knappt något parkerings problem alls. På mina resor så har jag alltid försökt att parkera så nära dit jag har haft ett ärende som möjligt, minimera risk för stöld har fått gå före risken för P-böter och jag kan bara minnas att jag har fått P-böter på mc en enda gång och det var i Sydney i Australien. Här i Sverige kör jag nästan aldrig mc i städer då jag inte känner någon större njutning av stads körning.

Ha det gott!!:):)

Anders.J

Marie

Banned
Vad är det som är svårt? Man hittar en parkering, fäller ut stödet, låser med 2 godkända lås och går och köper sig en kaffe och en räkmacka!

Finns inga tillgängliga parkeringar får man i vanlig ordning göra en riskanalys och ställa sig nån annanstans, på en trottoar, gräsplätt eller vad som. Med risk för böter naturligtvis.

Busenkelt!

Ja exakt så!
Mycket enklare att parkera en mc än en bil, och -ta i trä- ännu har jag inte ådragit mig någon P-bot med mc. Och det varken i S, DK, D, A, I, FL, eller SLO. I varje fall i utlandet brukar "kreativ parkering" av mc uppskattas och inte bestraffas....

(I avundsjukans hemland på jorden där tydligen t.o.m. mc-åkare då de färdas per bil kan tänka sig att medelst dörren fälla hojåkare som passerar i kö kan det ju mycket väl tänkas vara annorlunda)

SuperRetard

New member
Ja exakt så!
Mycket enklare att parkera en mc än en bil, och -ta i trä- ännu har jag inte ådragit mig någon P-bot med mc. Och det varken i S, DK, D, A, I, FL, eller SLO. I varje fall i utlandet brukar "kreativ parkering" av mc uppskattas och inte bestraffas....

(I avundsjukans hemland på jorden där tydligen t.o.m. mc-åkare då de färdas per bil kan tänka sig att medelst dörren fälla hojåkare som passerar i kö kan det ju mycket väl tänkas vara annorlunda)

Det har hänt, det jag aldrig trodde skulle hända.

.

.

Jag håller med dig Marie! :p

-ah

New member

Busenkelt!

I princip så, men varför krångla med två lås för en fika? :D

Fö håller jag mig undan storstäder, utom på genomfart. Är i likhet med motorvägar det bästa sättet att förstöra en bra dag.
Och i byarna är det lätt att hitta bra parkering.

P1000425.jpg

:rolleyes:

SuperRetard

New member

Fö håller jag mig undan storstäder, utom på genomfart. Är i likhet med motorvägar det bästa sättet att förstöra en bra dag.

Haha.. Skön parkering, svärfar har gjort så i en lobby i tyskland med Guldvinge och kärra på :D.

Dubbla lås för försäkringen. Lämnar jag (vilket sällan händer) hojen utom synhåll så låser jag den. Jag har blivit av med hoj förr, och det går sanslöst fort för dem. Låset hindrar inte det, men att stå utan försäkring känns inte aktuellt.

Gällande storstäder så passar jag, flyttade från sthlm för 2 år sen (eller hojen gjorde iaf, jag kom ett år senare) och sen dess har jag inte kört i nån riktig stad öht med hoj.

Tycker iofs att det är ok att ta sig fram med hoj, men det tar ju fortfarande tid och energi. Motorväg däremot åker jag BARA på väg till/från banor, och då oftast med bil & släp så inte ens där kvalar man in. Ligger bara och tänker på vilket onödigt däckslitage det är för så obefintligt nöje.

roke

New member

P1000425.jpg

:rolleyes:
:) Skön parkering!
Mungipa upp när jag ser den bilden!