Pakethållare med box till min Suzuki Bandit?

M1ck3

New member
Hej!

Detta blir min första tråd på detta trevliga forum!

Jag har nyligen köpt mig en Suzuki Bandit GSF600 -00 i kanonskick. Enda som inte följde med är en pakethållare och box. Ett måste om man ska köra lite längre.

Vart hittar jag detta? Beg/nytt spelar ingen roll.

Håller på att ta MC kort och är helt ny i denna spännande och härliga MC-värld så har inte så bra koll.
Tacksam för tips.

Mvh,
Micke

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Prova på http://www.louis.de/ Jag köpte för några veckor sedan en pakethållare till min hoj. Mkt bra företag att beställa saker ifrån.

Sen finns det ju www.touring.se som man kan beställa saker ifrån.

Mvh

Amir

Zopilote

New member
Hej och välkommen till hojarnas underbara värld ;)
Jag skulle definitivt rekommendera packväskor istället för topbox, iallafall om du skall packa lite tyngre saker. Du skall alltid sträva efter att få tyngdpunkten så långt ner och så nära mitten som möjligt.
Budgetalternativ: Mjuka packväskor (universal)
Bättre men dyrare: Hårda väskor med modellanpassade fästen.

M1ck3

New member
Tack för alla snabba och bra tips.

Självklart ska man försöka att håla tyngdpunkten låg, vet dock inte hur sidorväskor funkar på en bandit, om man inte skaffar riktiga fästen osv och kör hardcase varianten. Ska hålla ett öga på blocket och kolla länkarna!

PS. Och javisst, tog 24 år i livet innan man fattade hur fruktansvärt härligt det är att köra MC!

H

honda cbf 500

Guest
Tips på sidohållare samt väskor till ett rimligt pris.

http://www.louis.de/_40b58cd6506c50431cb3d8b6a099d69e1c/index.php#artikelliste

sidoväskhållare till din hoj kostar 1300 kr.

väskor:

http://www.louis.de/_40b58cd6506c50...le_context=detail&artnr_gr=10025920&anzeige=0

800 kr styck.

//Amir

Tack för alla snabba och bra tips.

Självklart ska man försöka att håla tyngdpunkten låg, vet dock inte hur sidorväskor funkar på en bandit, om man inte skaffar riktiga fästen osv och kör hardcase varianten. Ska hålla ett öga på blocket och kolla länkarna!

PS. Och javisst, tog 24 år i livet innan man fattade hur fruktansvärt härligt det är att köra MC!

anders r

Member
Jag har bara 6000 mils erfarenhet av banditväghållning och rekommenderar topbox för "varje-dag-ta-med-sig-grejer" framför sidoväskor. Ska man däremot ut och långåka är sidoväskor bättre men de tar för mycket bredd för daglig pendling(åtminstånde om man vill glida förbi köer). Jag hade givi både sido och topbox, men demonterade sidohållarna annat än för långåka. Banditen är redan topptung pga den högt monterade tanken och upprätt körstälning att en toppbox som inte är nedlastad inte påverkar speciellt mycket för vanliga mc-turer.

Bikefia

New member
Detta har jag oxå funderat över, några slags väskor vill man ju ha.

Kollar länkarna...

M1ck3

New member
Jag har bara 6000 mils erfarenhet av banditväghållning och rekommenderar topbox för "varje-dag-ta-med-sig-grejer" framför sidoväskor. Ska man däremot ut och långåka är sidoväskor bättre men de tar för mycket bredd för daglig pendling(åtminstånde om man vill glida förbi köer). Jag hade givi både sido och topbox, men demonterade sidohållarna annat än för långåka. Banditen är redan topptung pga den högt monterade tanken och upprätt körstälning att en toppbox som inte är nedlastad inte påverkar speciellt mycket för vanliga mc-turer.

Ja det har du nog rätt i, såg en bandit 1200 på parkeringen på jobbet som hade toppbox, så ska se om jag för tag i han som äger den och fråga hur han upplever det med toppbox. Och som du säger, det är framförallt för normala dagsturer osv.

Vad är din längsta tur (under en semester och dag) du kört med en bandit? Personligen känns det som att det inte är något problem att köra långturer på banditen, hoppas jag har rätt :)

Mvh,
Mikael

anders r

Member
Ja det har du nog rätt i, såg en bandit 1200 på parkeringen på jobbet som hade toppbox, så ska se om jag för tag i han som äger den och fråga hur han upplever det med toppbox. Och som du säger, det är framförallt för normala dagsturer osv.

Vad är din längsta tur (under en semester och dag) du kört med en bandit? Personligen känns det som att det inte är något problem att köra långturer på banditen, hoppas jag har rätt :)

Mvh,
Mikael

>80 mil. Från Köln till Trelleborg på samma dag. Alternativt Trelleborg via Karlsborg, Strängnäs, Enköping till norrsidan av stockholm så det går att långåka. Så här såg banditen ut med enbart boxplattan monterad.

M1ck3

New member
En bild till att suga på från finlandstrippen 2001.

Hej och tack för alla hjälpsamma svar!

Jag tänkte bara meddela att jag fick mitt kort i tisdags, den 10/8 och har sen dess kört 70 väldigt härliga mil med min bandit.

Tjejen köpte även komplett allvädersställ och tycker det är jättekul att åka med.

Jag kom över en beg Givi topbox (tror det är 30L modellen) går iaf in 2st hjälmar precis. Köpte den av ett trevligt par i Oskarshamn som hade barn på gång och lagt MC körandet på hyllan ett tag. Fick topboxen + hållaren för 900kr. Tyckte det var ett bra köp, allt i bra skick.

Så efter lite montering och en tur till svärföräldrarna så får jag bjuda på en bild. (skymtar precis boxen där bak)

attachment.php

Så nu återstår lite planering för höst/vinter då jag tänkte gå igenom hojen maskinellt och eventuellt göra lite modifieringar. Tänker dock behålla den i orginalskick så mycket som det går, tycker den är snygg som den är! Men det får bli i en annan tråd. Framöver ska jag bara njuta av den fina vädret när det visar sig, och lägga mil på mätaren!

Mvh,
Mikael