Packväskor

helgasman

New member
Hej alla glada MC åkare -snart är det vår igen!

Planerar att ändra mina väskor. De sitter idag fast med skruv o mutter i en metallhållare och jag funderar på om det finns lösa snabbfästen att köpa någonstans?

dvs Jag vill snabbt och lätt kunna ta loss väskorna men de skall sitta lika säkert som om de vore fastskruvade.

mkt tacksam för tips.
 

Kent@

New member
Hej alla glada MC åkare -snart är det vår igen!

Planerar att ändra mina väskor. De sitter idag fast med skruv o mutter i en metallhållare och jag funderar på om det finns lösa snabbfästen att köpa någonstans?

dvs Jag vill snabbt och lätt kunna ta loss väskorna men de skall sitta lika säkert som om de vore fastskruvade.

mkt tacksam för tips.

Lösningen heter easy brackets. Se länk.
http://www.easybrackets.com/
/Kenta
 
H

honda cbf 500

Guest
Det finns en variant på www.touring.se som kan vara intressant. Kommer dock inte ihåg namnet.

// Amir


Hej alla glada MC åkare -snart är det vår igen!

Planerar att ändra mina väskor. De sitter idag fast med skruv o mutter i en metallhållare och jag funderar på om det finns lösa snabbfästen att köpa någonstans?

dvs Jag vill snabbt och lätt kunna ta loss väskorna men de skall sitta lika säkert som om de vore fastskruvade.

mkt tacksam för tips.
 

Jan Kardan

New member
Det finns en variant på www.touring.se som kan vara intressant. Kommer dock inte ihåg namnet.

// Amir

Hallå, hur ser baksidan på väskorna ut?
Hade själv tänkt mig att införskaffa ett par Easy Brackets men de funkar inte till mina väskor som inte är plana på baksidan.

Får antingen byta väskor eller komma på någon annan lösning. Vore kul att höra om nån kommit på någon bra lösning för Hondas orginal väskor till Shadowen.

//Janne
 
H

honda cbf 500

Guest
De kallas för Quick-lock classic och finns på sidan 138 i touringbutikens katalog. Du kan ladda ner katalogen från deras hemsida.

// Amir

Hallå, hur ser baksidan på väskorna ut?
Hade själv tänkt mig att införskaffa ett par Easy Brackets men de funkar inte till mina väskor som inte är plana på baksidan.

Får antingen byta väskor eller komma på någon annan lösning. Vore kul att höra om nån kommit på någon bra lösning för Hondas orginal väskor till Shadowen.

//Janne
 

helgasman

New member
Vill enbart tacka för tipsen.
Skall försöka hitta Quick lock i någon butik då jag gärna vill "klämma" lite på dem och försäkra mig om att de passar min hoj (ACE 750 Shadow C2 av 2002 årsmodell).
Mina väskor är helt plana på baksidan.

Igen tack tack -snart vänder det och ljuset återvänder.
 
Top