På Två Hjul inställd

swischmc

New member
Jättesynd! Jag kommer att sakna mässan, den fungerar som startskott för årets hojsäsong och som inspiration.

Nu är det bara att vänta på den "nya" På Två Hjul och se vad det kan innebära. De lovar förändring och förbättring... :) Hoppas att den återkommer, gärna så fort som möjligt!!

Jättesynd! Jag kommer att sakna mässan, den fungerar som startskott för årets hojsäsong och som inspiration.

Nu är det bara att vänta på den "nya" På Två Hjul och se vad det kan innebära. De lovar förändring och förbättring... :) Hoppas att den återkommer, gärna så fort som möjligt!!

Känns riktigt, riktigt trist. Det är ju det man går och ser fram emot under den kalla och mörka tiden och funkar verkligen som ett startskott och vitamininjektion. Vet inte vad man ska hitta på nu när januari närmar sig. Känner mig inte som målgrupp och inte så tilltalad av HOJX så den där finlandsresan känns inte aktuell. Får väl hoppas att köpenhamn anordnar något även nästa år.
Magnus

Blomqvist

New member
Jag kan inte påstå att jag kommer att sakna mässan med det upplägg den har haft de senaste åren.

Jag tycker att dom gör helt rätt i att dra sig tillbaka och studera och utvärdera vad mässan består av och vad den genererar.

Förhoppningsvis kommer den tillbaka 2011 med en ny gnista och energi, och ett bättre upplägg.

Hampe

Skriver massor!
Upplägg och konceptförändring kan man - skall man göra försiktigt och löpande - inte "pausa" ett sådant jätteevenemang!
Kontinuitet är ett lika heligt nyckelord som dynamik när det gäller mässarrangemang.
McRF har förvisso misskött "På två hjul" åt det grövsta det senaste:

Att östkusten blev blåst på mässan härom året berodde enligt Stofair att arrangören helt enkelt inte bokade i tid! Obeskrivligt klantigt.
Swefair tackade och tog emot - just "På två hjul" är en sällsynt präktig kassako för den som har själva infrastrukten: mässhallen med tillhörande mat- och dryckförsäljning.

...men anledningen till att man blåser av mässan är allvarligare än så!

Arrangörens beslut att inte köra "På två hjul 2010" är helt enkelt exponenten för branschens förväntan på den ekonomiska utvecklingen de kommande säsongerna: och inte bara konsumenternas köpkraft utan framförallt medlemsföretagens förmåga att orka bära kostnaden för ett mässdeltagande 2010.
Och 2011...?

Addera dessutom det faktum att den svenska zlotyns depricering gör att allt som skulle ha visats på nästa års MC-mässa behöver vara 25 % dyrare för att rädda marginalerna.

Sensmoral:
Handla nu! Det kommer aldrig att bli lika billigt igen.
..och även om så kommer du ändå inte ha råd! ;)

Hampe

Last edited:

Sad Glad

New member
Behöver de verkligen två år på sig för att fundera ut vad de skall göra? Vafan en mässa är bättre än ingen mässa, fundera under tiden!

K_N

New member
MC-mässa i Norge?

Är det någon som känner till om det blir någon MC-mässa i Norge nu till vintern?

Avarage

New member
Är det någon som känner till om det blir någon MC-mässa i Norge nu till vintern?

Nej, känner inte till om Norge också komme rha mässa men om ryktena jag hört stämmer kommer Finland (Helsingfors) ha en. Tror det står mer om detta under resan HojX som gör ½ halt i Helsingfors!?

Mvh!
// Niklas

K_N

New member
Ja jag har sett att SMC anordnar en resa till MC-mässan i Finland. Det är väl bra för boende i östra Sverige men jag bor i västra delen av landet och åker hellre till Norge.