oviktigt vetande ang medlems nummer

Chopperbyggarn

New member
Har medlems nummer #265XX# och vill minnas att jag blev medlem 1980-81 men minns inte helt säkert och SMC centralt har tappat alla gamla uppgifter vid tidigare systembyte. Är det någon siffer mäniska därute som vet vilket årtal detta medlemsnummer stämmer in på?

Har sett bland dom som skriver ut sitt medlems nummer att siffrorna är uppe på över 300 000 nu. Betyder det att gamla medlemsnummer aldrig återanvänds och att det under årens lopp har varit totalt över 300 000 medlemmar? :)

Anders.J
 

Babs

New member
Hej Anders

Att uppgifter om en del (inte alla) "gamla" inträdesdatum har försvunnit genom alla systembyten är tyvärr helt rätt.

I och med att man driftsatte det system vi har idag - under 2007 - började man på en ny nummerserie som startade med 300000. Så det är ett hopp på några tusen nummer där.

Från det jag kom in i bilden 2008 återanvänder vi inte medlemsnummer. Har man gått ur SMC, och vill gå med igen, så kan man givetvis få tillbaka sitt gamla nummer.

Babs
IT ansvarig
 

@nderz

New member
Hej Anders

Att uppgifter om en del (inte alla) "gamla" inträdesdatum har försvunnit genom alla systembyten är tyvärr helt rätt.

I och med att man driftsatte det system vi har idag - under 2007 - började man på en ny nummerserie som startade med 300000. Så det är ett hopp på några tusen nummer där.

Från det jag kom in i bilden 2008 återanvänder vi inte medlemsnummer. Har man gått ur SMC, och vill gå med igen, så kan man givetvis få tillbaka sitt gamla nummer.

Babs
IT ansvarig

Jag var oxå medlem i början av 80-talet, låter intressant om det skulle gå att få tillbaka mitt gamla nummer. Är det möjligt?
 
Top