Oskulden 2011

N

Nubbpiraten

Guest
Som tråden från 2010, berätta om årets premiärtur!

-----------------------------------------------
Premiärturen igår i ett soligt Uddevalla! :D

Mötte ytterligare en custom som passade på att njuta av det sköna vårvädret :). Och även en oreggad offroad som susade genom stan..

Lite grus här och var men tar man det bara piano så.

FY SATAN VAD GÖTT, Balsam för själen :).

Men på fredag skall det bli snö igen.... Hoppa den smälter fort och att värmen kommer istället :D

Pisken

New member
Blidde en riktig kortis , från varm garaget till kall diton , typ nån kilometer :) .... kallt saaaatan var det iaf (+1 visade tempen)

Såg tyvärr att framhjulet var lite glansigt , gaffelbenet läcker lite ... på broms-skivesidan , så frambromsen var inte den bästa :( ... åja no big deal lite jobb å nån hundring i matrial så e det raskt kirrat (helgen räddad *hurra* :rolleyes: )

Pisken

New member
Ingen sol , men hyffsat varmt och vägarna var relativt torra .... då fick Sukkan sin första riktiga premiär :)

Kom hem å gumman ... "Var det kul ? , du har vart borta i lite över 2,5 timmar" :p

Var helt fantastiskt kul , å det var nog "gubbrutan"(den stora anskrämliga plast-skivan framför styret som jag inte har plockat bort ännu) som gjorde att tempen höll sig relativt varm på hojjen ... fast nu måste jag ju tvätta å gno , nackdelen med kromsläde :D

diesel

New member
Det var ett tag sedan!

Så fort den gick att starta utan värmning! Den femte Januari. Tappat komp och därför svårstartad vid minusgrader. Provisorisk snökedja, men det gick fint!

Maru

New member
Registreringsbesiktigade hojen förra måndagen....
Bilprovningen hade lite strul med att kontakta transportstyrelsen's dator så jag fick min regskylt någon dag sent.

Vädertanten utlovade tvåsiffrigt....men det blev dis och lite lägre temperatur, det stoppade dock inte. En kylig tur igår men skönt för själen.;)

Mötte några hojar som vinkade glatt..

Yxan

Member
Drog årets premiärrepa i lördags (2/4) fr Sthlm upp till Gimo; via Gottröra, Rånes, Knutby - hem via Lunda, Alunda, Skoby, Solvall, Gränsta/Knutby, Rörsby/Ubby och Gottröra...

Regn och +4 grader vid start (regn i knappt en timme), ngt 'varmare' senare under dagen, +8 grader! Över lag; rättså keffiga vägar m många bulor/gropar samt en o annan skopa sand + enstaka is/snötäckta vägpartier...

På LÖR 9/4 bär det av söder över ned mot Nyköping - så får man se om det är lika tjälskadat där som i Uppland.

Hälsar Mange

Last edited:

SuperRetard

New member
Min premiär blev några hundra meter inne i garaget.. Lika halt ute som där inne så jag såg ingen anledning att frysa :).

Grejerna verkar spela fortfarande iaf!

Ricken

Member
Körde fre-lör och söndag i helgen. Fanastiskt bra väder, grus ute menmotarden brydde sig inte om det alls. Utom just där när jag bestämde mig för att bromsa lite för hårt i gruset dårå förstås.

Men grymt kul var det. :D