Original skärm eller inte? xvs Dragstar 1100

Robin86

New member
Ska bygga en bobber av min dragstar 1100 och vill ha en bakskärm man kan skjutsa på. Hittar inte så många men vad tror ni om denna? Är det en original men som är kapad eller någon som vet? Vet inte om det är någon skillnad på en "vanlig" xvs 1100 bakskärm kontra en Classic men någon kanske vet? Tacksam för svar. Mvh Robin
 

Ellge

New member
Det är förmodligen en kapad originalskärm. Om du ska kunna skjutsa så måste du väl ha kvar "bakramen" som skärmen vilar på och då är det nog enklast att kapa ner originalskärmen.
 

Robin86

New member
Mm har förstått det nu.. Ingen som har en original skärm som dom vill sälja? Antar att dom är ganska dyra och hittar inte var man kan köpa dom?
 

Oldbiker

New member
Ett tips är att leta på de MC-skrotar som finns. Det fanns till helt nyligen även delar på Blocket, bla en bakskärm till en Classic.
 

jan-olovj

Active member
Rent allmänt passar inte delarna mellan modellerna, du får kolla. Jag försökte montera en classiksadel på min Dragstar och det passade inte.
 

Robin86

New member
Fanns ju en del men just eftersom det ska bli ett bobber bygge så blir det nog till att kapa en original ungefär som på bilden då dom på den hemsidan mer passar "custom" cyklar enligt mitt tycke! =) Men tack för tipset!
 
Top