Ord & Bild - om en långresa ....

Anette GL

New member
Hej..

Jag söker dig som har rest - långt och lagom udda - som har ord och bild, och gillar att tala om din resa.

Har du rest i "udda" länder, eller kanske jorden runt - och vill berätta om detta för andra intresserade - så hör av dig till mig.

Anette
 

Leif H..oj

New member
Hej..

Jag söker dig som har rest - långt och lagom udda - som har ord och bild, och gillar att tala om din resa.

Har du rest i "udda" länder, eller kanske jorden runt - och vill berätta om detta för andra intresserade - så hör av dig till mig.

Anette

Jamen vart ska man komma och berätta då? Vart i Sverige? Island och Färöarna på mc pratar jag gärna om, det tycker jag är lite udda, Norge också... men då ska det vara föredrag i Sundsvalls närhet.
 

Marie

Banned
Jamen vart ska man komma och berätta då? Vart i Sverige? Island och Färöarna på mc pratar jag gärna om, det tycker jag är lite udda, Norge också... men då ska det vara föredrag i Sundsvalls närhet.

Jamen snälle Leif!
Du måste väl begripa att föredraget skall hållas i Fjollträsk! Det är bara nollåttor som tror att Sverige består av endast Tjockholm, och alltså följaktligen aldrig nämner vare sig telefonriktnummer eller ort......
 

Anette GL

New member
Jamen vart ska man komma och berätta då? Vart i Sverige? Island och Färöarna på mc pratar jag gärna om, det tycker jag är lite udda, Norge också... men då ska det vara föredrag i Sundsvalls närhet.



Island, Färöarna och Norge - låter högst intressant - för föredrag i Norrtäljetrakten...

Anette
 

Anette GL

New member
Sidenvägen i sidovagn.....föredrag 5 nov 2008, Norrtälje

I juli 2005 reste Silva Sköld med en grupp svenskar på motorcyklar av kultförklarade Chang Jiang 750 med sidvagn från Urumqi i västra Kina till Beijing i öster, en sträcka på närmare 500 mil.

I Gobiöknen steg kvicksilvret till 45 grader i skuggan. Bergvägar upp till 2.970 m ö h bjöd vida vyer, lössjordsområden kring Gula Floden eggade fantasin. Dystrare var kolgruvedistrikten.

Kinesernas trafikkultur kan skrämma livet ur den harhjärtade, men även vi
modiga passagerare i sidvagnarna fick uppleva att livhanken hängde på håret, när kinesiska fordon valde egna strategier för att komma fram i trängseln.

I blött och kallt monsunregn kom gruppen lyckligt fram till Beijing efter tre veckors fröjd och strapatser.

Silva Sköld berättar om äventyret vid ett besök i Norrtälje - onsdagen den 5 november 2008, kl 1900. Välkomna!

Lokal annonseras lite närmare evenemanget; www.foretagshuset.net

Frågor besvaras av; Anette 0708-905 731
 
Top