Ok jag har ingen erfarenhet av Dragstar eller Yamaha överhuvudtaget, men yttrar mig ändå.
Så vitt jag vet är "oljelampan" inte en nivåvarning överhuvudtaget utan en tryckvarning. Den tänds när oljetrycket sjunker under ett visst tryck och indikerar att det finns risk att oljecirkulationen i motorn inte fungerar, dvs det smörjer inte och man riskerar permanenta omfattande motorskador om man fortsätter att köra motorn.
I många fordon händer följande när man ska starta motorn: Man slår på tändningen och ett test av alla lampor i instrumentpanelen gör att alla lampor lyser. Dessa slocknar strax utom oljetryckslampan (röd), och ev frilägeslampan (grön) om man har friläget i. När man startar motorn slocknar oljetryckslampan tämligen omedelbart vilket betyder att oljepumpen har byggt upp ett tillräckligt oljetryck. Slocknar den inte är något fel och man ska då stänga av motorn igen.
Jag har läst mig till i olika sammanhang, att beroende på hur pumpen suger upp olja ut sumpen dvs var den sk oljepickupen är belägen kan vissa motorer tillfälligt få problem med oljetrycket t.ex. när man kör på bakhjulet. Detta ska tydligen vara fallet t.ex. med Ducatis motorer. Om det är ett sådant fenomen som OH- beskriver vid körning i backar och vid acceleration vill jag låta vara osagt.
Om jag var du skulle jag inte starta motorn utan ta motorcykeln till en verkstad och låta dom felsöka, du har ju redan kollat oljenivån. Många verkstäder kan hämta motorcykeln hos kunden så det är ju enklast.