Olja, oljefilter m.m.

austria

New member
Hejsan,

Har precis köpt hoj så jag är lite ny i Gamet.

Var köper jag Olja, oljefilter, kedjeolja m.m. till vettiga priser?
Vill ha bra grejer, men kanske inte det dyraste som finns.

Har en Yamaha YZF 600R Thundercat 98:a. Kör inte speciellt extremt med den, blir mest touring-mil.
 

Zopilote

New member
Olja: Biltemas "Racing" helsyntet.
Oljefilter: Orginal, det är så lite pengar iallafall.
Kedjerengöring: Lampolja, nästan gratis.
Kedjesmörja: Castrol Chain Wax, inte det billigaste, men det stannar på kedjan till skillnad mot Biltemas kedjefett som hamnar på sving och fälg efter ett par mil. :)
 

austria

New member
Olja: Biltemas "Racing" helsyntet.
Oljefilter: Orginal, det är så lite pengar iallafall.
Kedjerengöring: Lampolja, nästan gratis.
Kedjesmörja: Castrol Chain Wax, inte det billigaste, men det stannar på kedjan till skillnad mot Biltemas kedjefett som hamnar på sving och fälg efter ett par mil. :)

Ok.

Var får jag tag på Original filter, är det hos en Yamaha handlare eller?
Var köper jag Castrol Chain Wax?

Är det MC-butiker som gäller? Får för mig att dom är ganska duktiga på att ta betalt (Är ju så med bilar i alla fall)
 

Zopilote

New member
Orginalfiltret köper du lämpligtvis hos en Yamhahandlare, ja. De borde också ha kedjevaxet, annars finns det hos Mekonomen (kanske lite billigare...).
Det kostar kanske 150:- för en flaska kedjevax, men å andra sidan är det så pass drygt att det inte blir någon större kostnad. Spraya gärna på varm kedja direkt efter körning, bara på insidan att kedjan så sköter centrifugalkraften resten.
Lycka till med nya hojen!
 

austria

New member
Orginalfiltret köper du lämpligtvis hos en Yamhahandlare, ja. De borde också ha kedjevaxet, annars finns det hos Mekonomen (kanske lite billigare...).
Det kostar kanske 150:- för en flaska kedjevax, men å andra sidan är det så pass drygt att det inte blir någon större kostnad. Spraya gärna på varm kedja direkt efter körning, bara på insidan att kedjan så sköter centrifugalkraften resten.
Lycka till med nya hojen!


Kanon, tack för hjälpen!
 
Top