Offroad över Australien från väst till öst på 16 dagar

SGM

Moderator
....vad hände med de två ni tappade? xD Personligen skulle jag tveka, allt livsfarligt som kryper verkar ju finnas där.

Hyfsat läckert äventyr får man säga, kul med folk som tar tag i saker och GÖRT!
 

Hampe

Skriver massor!
Halloj Per! Välkommen till forumet med ditt allra första inlägg.
...å halvtungt också! :)



Hampe
 

Per W

New member
Tjena Hampe!:victorious:

Ja, vad hände med de andra två som inte kom i mål?

John, som var en pensionerad stridspilot från US Army och inte den typen som gav upp lätt, konstaterade på dag 4 att; "I have highly underestimated the riding skills needed to complete this trip." Han körde till vardags sin HD mellan barerna på Hawaii... Och hade ingen offroaderfarenhet. En kämpe som tog sig en bra bit ut på Gunbarrel highway innan han kastade in handduken.

Big Stu, våran välvurpade vän från Sydafrika, lyckades knäcka två revben, spräcka tre och skada ligamenten i nacken på sin 40:de vurpa. Han åkte ambulansflyg från Uluru efter att kört med alla skadorna en hel dag. Han har dock planer på att fullfölja sträckan han missade nästa år - lite bättre tränad och kanske 20 kilo lättare.

Det var ingen söndagsåkning med start i första gryningljuset och stopp när solen gick ner - varje dag i 16 dagar. Med undantag för en välbehövlig vilodag i mitten.

Men det var ett fantastiskt äventyr!
 
Last edited:

Per W

New member
....vad hände med de två ni tappade? xD Personligen skulle jag tveka, allt livsfarligt som kryper verkar ju finnas där.

Hyfsat läckert äventyr får man säga, kul med folk som tar tag i saker och GÖRT!

Du behöver inte tveka. Skaka bara ur bootsen innan du sticker i fötterna på morgonen, och det är mycket större risk att du får en känguru i pannan än en reptil i vaden.:tummenupp

Och med tanke på att vi inte duschade så ofta tror jag inga levande organismer hade överlevt mer än 10 minuter i våra boots efter dag 4... Naturen har en tendens att ta hand om det oförutsedda på ett fantastiskt sätt. :D
 
Last edited:

Chopperbyggarn

New member
Härliga och inspirerande bilder!! Tuffa vägar ni kört!!

Här har ni ett minne för livet från Australiens fantastika och upplevelserika Outback:tummenupp:tummenupp

Anders.J
 
Top