Jag har rengjort förgasarna på min Dragstar 650 och i båda var det en hel del fasta gummipartiklar. Det kommer ifrån i liten jäkla o-ring som sitter mellan huvudmunstycket och hållaren. (nummer 19 i bilden). Observera att o-ringen sitter inte i kontaktytan mellan munstycke och hållaren. O-ringen sitter snarare en bit ner i hållaren så den hamnar någonstans mellan botten på munstycket och toppen av röret som löper i hållaren.
View attachment 8291
Att det finns en o-ring under huvudmunstycket verkar skilja mellan olika årsmodeller på just Dragstar och jag har faktiskt aldrig sett det på någon annan hoj, men det finns det säkert. Frågan är nu om någon vet om jag helt enkelt kan strunta i o-ringen eller om hojen kommer att gå kass utan.
View attachment 8291
Att det finns en o-ring under huvudmunstycket verkar skilja mellan olika årsmodeller på just Dragstar och jag har faktiskt aldrig sett det på någon annan hoj, men det finns det säkert. Frågan är nu om någon vet om jag helt enkelt kan strunta i o-ringen eller om hojen kommer att gå kass utan.