Ny motorbana för MC

superhawk

New member
Är det någon där ute som vet hur det går med SMC's planer att anlägga en egen motorbana? Har för mig att det skrivits för ca ett år sen att något kunde vara på gång i trakterna av Nossebro.
 

Carlb

New member
Är det någon där ute som vet hur det går med SMC's planer att anlägga en egen motorbana? Har för mig att det skrivits för ca ett år sen att något kunde vara på gång i trakterna av Nossebro.


Hörde ett löst ryckte att finanskrisen lagt planerna på is till vidare men låt oss hoppas att rycktet har fel......

Hittade denna när jag surfade runt http://www.dalslandsring.nu/
Flashig hemsida och banan ser ju rejält nice ut. Kanske vore nåt för SMC att sponsra så det blir verklighet. Jag skall själv slanta in 200. Det kan det va värt :)
 
Last edited:

SuperRetard

New member
Jag hörde även rykten om att det är nåt nytt på G söder om Kinnekulle. Att Lidköping ska bygga en egen bana för att bräcka grannkommunen Götene.

Detta enligt Götenebo jag talade med för nån vecka sen.



Finns det nån sanning i det?
 

Avarage

New member
Vi är en delegation som för SMC´s räknings skull i morgon (torsdag) kommer åka till Essunga kommun för att där träffa kommunens representanter och höra lite om deras syn/funderingar kring detta projekt!

Bollen, hos SMC, ligger på kansliet med Jesper & Patrik i spetsen men SMC Väst har tidigare fått förfrågan om vi kan/orkar & vill engagera oss därav våran inblandning!

Om och när mer info. som är värt att sprida kommer det bla. spridas här. Men för att inte gå händelserna i förväg eller säga mer än vad som är bestämt/avklarat överlåter jag till kansliet att sköta kommunikationen i detta projekt.

Vi håller dock tummarna för att det på sikt skall bli något (det är dock en lång resa innan första spadtaget kan tas).

Mvh!
// Niklas
Vice Ordf. SMC Väst
 

micke.r

New member
Jag hörde även rykten om att det är nåt nytt på G söder om Kinnekulle. Att Lidköping ska bygga en egen bana för att bräcka grannkommunen Götene.

Detta enligt Götenebo jag talade med för nån vecka sen.

Finns det nån sanning i det?

Mnja..

Undrar om du kanske tänker på den motorsportarena som Lidköping anlagt (Norr om Lidköping) :)

http://www.motorsportarenan.com/

Det är en fantastisk satsning där man samlat Motorcross/Knattecross/Enduro, Gokart/Minimoto, Miniracing, Folkrace, Tractorpulling på samma plats - i princip mitt inne i Lidköping

Flera av dessa sporter hade utövare på hög nivå, men som saknade lämplig Arena.

Som en parantes kan nämnas att då Lidköpings Karting klubb arrangerade ett inofficiellt KM och tillika säsongsavslutning, sent i höst, så kom det hela 17 minimotoförare till start i minimotoklassen :)


/ Micke
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Info från kansliet

..Bollen, hos SMC, ligger på kansliet med Jesper & Patrik i spetsen men SMC Väst har tidigare fått förfrågan om vi kan/orkar & vill engagera oss därav våran inblandning!
...

Vi håller dock tummarna för att det på sikt skall bli något (det är dock en lång resa innan första spadtaget kan tas).

Mvh!
// Niklas
Vice Ordf. SMC Väst

Kort update; Essunga Komun, vill bygga en MC "övnings-bana" - och i samband med detta har man genomfört ett grundstudie, som medförte att man fick SMC som intresserad i att driva en sådan anläggning på sikt.
SMC har med Essunga Komun sökt om pengar till en riktig förstudie - och det finns nu lite medel till detta.

Vi kommer därför nu att träffas för att diskutera ett vidare förlopp.

Även om SMC har lite anställda är vi fortfarande en ideell organisation, och store delar av arbetat i SMC är baserat på ideella. Vi har efterlyst vid tidigare tillfällen ideella som kan bidra i detta - så är du intresserad hör av dig...

Självfallet jobbar SMC aktivt för att få till flera övnings-banor för SMC SCHOOL. Tyngden i detta ses bl. a i detta dokument var vi har prof - draghjälp!

Och det ger sig själv att vi jobbar över hela Sverige...
 

kaihp

New member
Vi är en delegation som för SMC´s räknings skull i morgon (torsdag) kommer åka till Essunga kommun för att där träffa kommunens representanter och höra lite om deras syn/funderingar kring detta projekt!

Niklas och Jesper: noget nyt fra mødet med Essunga kommune om dette?


/Kai
 
Top