NV Tyskland

Kjell

New member
Tänkte ta en snabb hösttur till Kiel. Handla juklappar på Louis till min GS mm.
Har någon av er några tips om fina hojvägar, hojvänlina övernattningar, i traktrena av Puttgarden - Flensburg mm. gärna MapSource rutter.Åker troligen genom Danmark till Fredrikshavn hem.

MVH
Kjell
 

Marie

Banned
Kiel är ju en relativt liten Louisbutik, så ring gärna och kolla om de har hemma det du vill ha några dagar innan du skall dit. Har de några dagar på sig kan de ta hem det du vill ha. Annars är det en bättre ide att offra några mil till och handla på huvudbutiken i Hamburg. Har du ändå åkt så långt är det inte så lång extra sträcka.
 

OH-

Member
Nordväst om Lübeck (sydväst från Puttgarden) hittar du Holsteinische Schweiz (stavning?). Skam till säganes har jag bara sett det från plåtlåda men det har absolut rätt sorts vägar. Logi finns oxå då det tydligen är populära semestertrakter.

Sen är det ju inte direkt väldigt likt Schweiz, bergen är väl en hundradel så höga, ungefär. Men platt är det inte :) Och vackert på ett lantligt, lummigt vis.
 
Last edited:

mule

New member
Prova Plön.

Jag tycker att Plön, som ligger mellan Puttgarden och Kiel, är en trevlig ort. Det är ca. 13 mil från Puttgarden till Plön. Det är en ganska "lagom" ort med det mesta man kan behöva för en natt eller två. Det ligger vid en sjö, Grosser Plöner See, där man kan ta en tur med båt som omväxling till hojåkandet. Kolla på www.touristinfo-ploen.de där hittar du massor av info. om boende och annat. Här hittar du Plön N 54 09.550 E 10 26.015
 
Last edited:
Top