Nu e de dags igen

P

Pingo

Guest
Sista veckan har abstinensen varit helt outhärdlig så nu har jag satt batteriet på laddning till 125:an. Det ska bli härligt att få ta sig en tur under veckoslutet och och få njuta av den härliga naturen.

Klimatförbättringen gör ju att varje år så kan man starta säsongen lite tidigare. Inget ont som inte har något gott med sig.

//Pingo

P

Pingo

Guest
Sista veckan har abstinensen varit helt outhärdlig så nu har jag satt batteriet på laddning till 125:an. Det ska bli härligt att få ta sig en tur under veckoslutet och och få njuta av den härliga naturen.

Klimatförbättringen gör ju att varje år så kan man starta säsongen lite tidigare. Inget ont som inte har något gott med sig.

//Pingo

Det där var förra lördagen och kanske jag förivrade mig något för efter några mil så började snön att falla så jag var tvungen att skÿnda mig hem innan det blev besvärligt väglag.

Idag blev det en riktigt härlig tur kring Linköping. Jag föredrar ju tidiga morgnar med lite trafik så jag kan avrosta lite smått i lugn och ro med lättviktaren. Hoppas nu bara att vädret står sig så jag kan börja köra till jobbet och trampcykeln kan ställas undan till nästa vinter.

Andersson

New member
Ska bli sol i veckan som kommer säger "dom" !! Blir d sol så blir d oxå till att låta Hondan gå varm en stund på gatan runt kvarteret... :)

Marie

Banned
Ska bli sol i veckan som kommer säger "dom" !! Blir d sol så blir d oxå till att låta Hondan gå varm en stund på gatan runt kvarteret... :)

Jodå, nu börjar hojarna krypa ur idena igen....
Jag har väl kört femtio mil ungefär totalt under senaste veckan, men inte förrän idag när jag bara körde tre mil har jag mött andra hojar. Idag blev det däremot ÅTTA stycken! Därav en gammal BMW R50 S från början av sextiotalet...

Jo förrestan, jag ljuger. I onsdags mötte jag två hojar. Två mc-poliser ...

Ett vårtecken så gott som något.

britt-mari

New member
Jodå, nu börjar hojarna krypa ur idena igen....
Jag har väl kört femtio mil ungefär totalt under senaste veckan, men inte förrän idag när jag bara körde tre mil har jag mött andra hojar. Idag blev det däremot ÅTTA stycken! Därav en gammal BMW R50 S från början av sextiotalet...

Jo förrestan, jag ljuger. I onsdags mötte jag två hojar. Två mc-poliser ...

Ett vårtecken så gott som något.

Hejsan svejsan!
Ja, inte har jag kört några femtio mil, men det beror mest på att jag är tvungen att jobba emellanåt, men igår och idag har det blivit lite mer än sex mil/dag! Måtte snön och halkan hålla sig borta - har den inte kommit ännu, kan det vara så.....
Jag mötte en hel del hojar; både igår och idag!
Kör försiktigt!
mvh
Britt-Mari

Marie

Banned
Ja, inte har jag kört några femtio mil, men det beror mest på att jag är tvungen att jobba emellanåt

I mitt fall har det i princip varit till större delen 'i tjänsten'.
Trettiosju av milen har handlat om att åka och visa en hyresledig affärslokal för intresserade hyresgäster....

britt-mari

New member
I mitt fall har det i princip varit till större delen 'i tjänsten'.
Trettiosju av milen har handlat om att åka och visa en hyresledig affärslokal för intresserade hyresgäster....

Lyckost!
Jag kör så mycket jag kan när jag är ledig - snart är det sportlov! Hoppas bara att det inte blir som förra året! Se´n är det snart riktig vår!!!!!!!!!!!!!! Då kör jag till och från jobb!
mvh
Britt-Mari

OH-

Member
Bläää!

Jovisst är årets väder fantastiskt. Kring Göteborg brukar Februari vara den sämsta månaden av alla, oftast halt. Men i år går det ju faktiskt att köra, det har blivit ca 40 mil på två turer hittills i år.

Men, igår var det lite besvärligt, långt över 100% luftfuktighet men inget regn. Alltså blir det fullt med droppar både på ut- och insida av visiret och glasögonen. Kylan går på djupet efter nån timme oxå.
Men vad gör man inte för att få köra lite hoj?

Nu får jag se till att få bytt gaffeltätningarna på dyngsprätten, i skogen håller man åtminstone värmen.

Koljo

New member
Med en närmare titt på denna länk...

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236&l=sv

Så, kommer "Sivan" att tas ut för att värmas in lite inför säsongen... Härliga mil längs med andra vägar som man inte åkt...

I år skall jag banne mig ta mig ut till en sjö, som har upptäckts innan en landning på Borlänge flygplats.

Funderade på att hitta fem ställen, någonstans i landet, långt in i skogen som man bara kan njuta av att ta ett dopp helt ostört...(finns ett sån´t ställe utanför Borås...:D ).

Nu, jobbet kallar.... Hadé gott, vi kanske ses....??

P

Pingo

Guest
Dags för en långtur norrut kanske? Det finns folk som söker snö & kyl på mc: http://www.op.se/parser.php?level1=157&level2=701&id=878503

Ja det var ena riktiga tuffingar. För de som eventuellt funderar på att köra MC i snö och kyla så kan jag rekommendera Veijo Saarelas hemsida http://www.saarela.se/ och läsa vad han skriver i ämnet. Det är uppenbarligen en grabb som kan ämnet ordentligt. Veijo syns ibland på SMC's forum i diverse trådar.

Själv är jag född bara några mil ifrån där Veijo bor och äger en fastighet som jag hyr ut tills vidare men kommer att flytta dit så småningom och då gäller det ju att lära sig hur man kör vintertid. Drömmer om gamla militärmotorcyklar med skidor som man trampar ner med fötterna och rejäla isdubbar på däcken.

morsan

New member
Pingo, då ska du kontakta Motorhistoriska klubben http://www.mchk.org/ militär!
Vi träffade på ett gäng i Älvdalen för ca 1 år sedan när de var här på sin årliga vinterkörning i Trängslet!
Bara gamla ordonanscyklar med skidor, lät härligt och såg roligt ut.