nu är jag medlem i smc

roke

New member
Idag betalade jag in avgiften och blev medlem i smc. :)
Jag ser fram emot ett givande medlemsskap.

Det strulade lite vid registreringen, men jag ringde och kollade, och då var jag med och hade fått mitt medlemsnummer.
Jag skulle få vänta ca tre veckor på medlemskortet.
Jag har talat med försäkringsbolaget, och nu får jag lite rabatt på försäkringen.

Jag tänkte även prova rörken någon gång nu i sommar.
Ska bli spännande.

Jag har klickat runt lite på smc-sidorna och jag tycker att det ser välordnat ut.
Jag har även läst igenom stadgarna och det känns bra att man deltar i en organisation som verkar för motorcykisterna.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
hejsan, angående fel vid registrering så får jag be om ursäkt, men vi letar på vad felet kan vara.

välkommen till smc som medlem iaf! :)

Mathias

Active member
Välkommen. Kul att någon presenterar sig på "eget bevåg".

Hoppas att du kommer att ha nytta av ditt medlemskap.

Galne Dansken

Administrator
Personal
Välkommen

Va kul du har hittat oss :)

Som Du ser jobbas det flittigt här i organisationen. Vi har bytt datasystem, och tagit ett större steg systemmässigt - så vi är redo för rakett åldern!
Som Du ser är IT folket i SMC väldigt aktiva, idag har Swedie, Babs, Hannes igen jobbat intensivt med att lösa flera sakar som stör oss - i jakten på det optimala systemet..

Exakt som Du själv erfarade ger det extra beslastning på telefonerna hos oss. Jag har inte koll på hur många samtal och emails som Dororthy, Christina och Karin har dagligen, men det är en del.

Eftersom 50.000 medlem nyligen har betalad medlemsavgift har Jukka och Gunilla ett större jobb med att få bokfört allt.

Patrik, som har +50 kursdagar som också ska faktureras och bokföres med mycket deltagare, har oxå en del att se till. Just nu är hans prio årets Instruktörs avrostning på fredag för dom som jobbar på bana, +60 instruktörer har anmäld sig - sen körs första kurserna på Gelleråsen lördag & söndag.

Tidningen MC Folket, med Petra, Magnus & Jox, är som vanligt stressade med interview, test och annan journalist verksamhet inför deadline av tidningen.
Elving hjälper till oxå, men han har desutom typ 15 resor och guider som måste klappa.

Maria & Jox, har idag fixad marknadsföring av SMC California Superbike School hos vår kompis organisation i Danmark http://www.mctouringclub.dk/?id=15874&nyhed_id=15940&pageType=1 och i veckan kommer även normännen med. Parallelt med detta sittar Maria och filer på ett remiss svar om fordonsombyggning - materialet är på inyte mindra än 500 sidor.. Vi vill ju ku importera och bygga MC´s som vi tycker om!

Sen har vi varit på VV konferens om nya hastighets gränsar - och VV vill gärna att vi spridar budskapet, så MC håller hastighets gränsorna. Dessa konferenser är jättebra för motorcyklisternas intressen - vi kommunicerar mycket med båda VV och övriga organisationer.

Och när vi nu var i Stockholm, hade vi med Motormännen fått till möte med Utrederen i Trafikförsäkrings Uttredningen. Ge oss lite tid, och vi kommer med info om detta - fast det inte är store nyheter.

Riksstyrelsen, läser på sin store lunta inför helgens styrelsemöte - och hör av sig för att få ytterligare beslutsunderlag - eller enkelt för att kolla läget.

Sen har vi 21 Distriktsorganisationer, vart det överallt är aktivitet, inför MC året som börjer nu. Jätte mycket superbra jobb läggs nerr, på det som vi alla vill; Åka MC!

Och - det är en vanlig dag i SMC...

roke

New member
Tackar.:)
hmm.
Swedie, Mathias, Galne dansken…
Jag känner igen er från andra forum.
Är ni aktiva överallt?
Hinner ni även med att köra mc?

Mathias

Active member
man kör oftast med datorn på tanken.

;) NOT, men det är inte lika kul att köra på kvällen

Mathias

Active member
Jo, men man har dåligt med referenspunkter. Sen ser man inte det där som kallas för "vilt" och man missar utsikten.

Ballhead

New member
Välkommen till Rörken. Jag har bara varit där och kollat, men i sommar (börjar i maj) ska jag köra ofta hadde jag tänk mig.