NorrlandsRajden juni 2020

Yxan

Member
jAhA, då våra nordiska grannar fortfarande trilskas med att hålla oss SvenneBananer stången - fick det ånyo bli en liten tur inom Sveriges gränser. Planen var annars Tromsø med omnjed (typ Nordlenangen, Ringvassøya & Kvaløya) samt Senja, Andøya och lite Lofoten...

Så här i efterhand känns det bra att ha betat av lite inhemsk tooouring, tummenUpp på det!

"Arctic Sweden mid June 2020"
https://photos.app.goo.gl/QFRgTAySKFGiR2fPA

Hälsningar Mange
Instagram = #beronius_mc
 

sannybo

Member
Jaha, här går jag fortfarande på jobbet och har 3 veckor kvar till semestern så lägger du upp bilder på dom ställena som jag planerar att åka till. (Vildmarksvägen)
Nu blir jag ju inte än mer sugen på att komma iväg. ???
Som vanligt fina kort att titta på som uppvärmning
Kan ju hoppas att jag får lika bra väder som er.
 

Yxan

Member
TACK så mycket Sannybo!
Och TACK så mycket Wassberg!
(ännu inte hunnit lolla av dina 'Polcirkeln på grus' UT-filmer)

Och själv är jag inne på min sista semestervecka (ute på Blidö) - sedan kickar 'höstsäsongen' igång så att säga ;-)
Som sagt... vi hade jäääälit tur med vädret med tanke på den ngt svaga vår- och försommarsäsongen, och för stunden den sk 'Swedish summer' höhö.

Vi kommer att göra nya Norgeplaner inför 2021 - men det skulle inte förvåna mig det minsta om FI/NO fortfarande kommer att vara stängt för oss i Sverige även under 2021... (även lite CHE/ITA hägrar i horisonten, som annars va' planerat till denna sommar).

Kämpa på - och så håller vi tummarna för att du får en kanonrepa/väder i AUG upp till Norrland...

Hälsningar Mange
 
Att döma av dina bilder, Yxan, tror jag vi körde ungefär samma tid. Vi hade som kallast 27 grader och som varmast 32 och fick första regndroppen på åtta dagar 14 mil från Göteborg sista dagen efter 400 mil.
Norge var vår orginalplan också, men ångrar inte en sekund att vi blev kvar i Sverige och fick uppleva norra delen av vårt land.
 
Top