Norra Thailand - Offroad light

Dr_Cotton

New member
Jag går och funderar på att åka till Chiang Mai i norra Thailand, hyra en båge dær och snurra runt ett par veckor eller tre. Någon som har erfarenhet av detta? Jag tar tacksamt emot tips angående det mesta.
-T.ex. vart man kan hyra MC (har tænkt mig en Suzuki DRZ 400 eller likande), som jag førstått det så ær det knapert med lite større hojar i Thailand och dærfør mottages tips tacksamt om vart man kan finna offroad-hojar i mellanstorlek. -Vad man ska tænka på att ta med sig.
-Vad man inte ska missa (seværdheter, kulturevenemang, mat osv.).
-Vad man ska ha før klæder/skyddsutrustning.

Finns det något reportage om Thailand i MC-folket?

Om någon ær sugen på att hænga på så tænkte jag åka antingen runt den 6:e Januari eller 2:e mars.

Fridens!
/Jørgen
 

Dr_Cotton

New member
Håller på att försöka ordna en resa tillsammans med min min bror genom endurothailand.com runt den 9:e Mars. Om någon vill hänga på så kan ni hojta till så kan vi boka in oss alla på en gång.

Det rör sig alltså om ca 6 dagars lätt offroad i Norra Thailand, runt Chiang Rai. Vi kör med Honda XR 250 och återvänder till hotellet (Jamson Hotel) varje eftermiddag/kväll förutom en dag då det blir en längre tur och övernattning "ute" (har inte mer specificerad information än så). Kostnaden är 700 euro för boende, mat, hojar och skyddskläder (hjälm anbefalles att taga med själv). Man kan komma en dag tidigare och provköra hojarna om man vill få lite känsla för dem till en kostnad av 150 euro.

All info har jag fått från sidan endurothailand.com och kan givetvis inte garantera att allt stämmer. Vi har frågat om de hade DRZ 400 som på bilderna på sidan men det hade de inte längre.

Jag tror det kan bli riktigt skoj! Själv har jag ingen offroaderfarenhet och ser denna turen som en lagom introduktion i offroadåkandet.

Kontakta mig gärna om ni har frågor eller vill veta vem jag och min bror är.

Mvh Jörgen
 
Top