Norge September/Oktober

peakupnorth

New member
Missade mitt MC äventyr i sommar pga flytt och jobb. Funderar på Geiranger med omnejd i slutet av September eller börja av Oktober. Är det kallt? Är stugbyarna öppna? Tips mottages gärna. Jag åker från Härnösand.:)
 

OH-

Member
Missade mitt MC äventyr i sommar pga flytt och jobb. Funderar på Geiranger med omnejd i slutet av September eller börja av Oktober. Är det kallt? Är stugbyarna öppna? Tips mottages gärna. Jag åker från Härnösand.:)

Hoppas du har en rejäl lusekofte, det där kan bli en karaktärsdanande tur. Vestlandet och fjällen vid den årstiden brukar vara blött, ganska svalt och goda chanser till sludd(*) och snö. Chansen att dom underbara vyerna begränsas till ett par meter är akut.

Åk!

Campingar kanske har slått igen men privata stuguthyrare borde väl (?) vara igång.

(*) Fint norskt ord = snöblandat regn.
 

V Saarela

New member
Håller med. Vädret kan variera, men är nog förmodligen såsom i dina hemtrakter, dvs kanske kallt, kanske kyligt.
Campingarna där håller nog öppet lite längre än normalt. Tror att Fjordcampingen(den en-två kilometer mot Trollstigen från Geiranger centrum) har öppet oktober eller november ut.
 
Top