Missade mitt MC äventyr i sommar pga flytt och jobb. Funderar på Geiranger med omnejd i slutet av September eller börja av Oktober. Är det kallt? Är stugbyarna öppna? Tips mottages gärna. Jag åker från Härnösand.
Missade mitt MC äventyr i sommar pga flytt och jobb. Funderar på Geiranger med omnejd i slutet av September eller börja av Oktober. Är det kallt? Är stugbyarna öppna? Tips mottages gärna. Jag åker från Härnösand.
Hoppas du har en rejäl lusekofte, det där kan bli en karaktärsdanande tur. Vestlandet och fjällen vid den årstiden brukar vara blött, ganska svalt och goda chanser till sludd(*) och snö. Chansen att dom underbara vyerna begränsas till ett par meter är akut.
Åk!
Campingar kanske har slått igen men privata stuguthyrare borde väl (?) vara igång.
Håller med. Vädret kan variera, men är nog förmodligen såsom i dina hemtrakter, dvs kanske kallt, kanske kyligt.
Campingarna där håller nog öppet lite längre än normalt. Tror att Fjordcampingen(den en-två kilometer mot Trollstigen från Geiranger centrum) har öppet oktober eller november ut.