Norge juni 2010 7/6-11/6

H

honda cbf 500

Guest
På grund av strul med att infoga bilder så infogar jag endast ett worddokument över min norge resa.

MVh


Amir
 
Last edited:
H

honda cbf 500

Guest
God morgon Tmax, jag försökte igår kväll att infoga bilder men det gick inte så bra:D:mad::rolleyes: så jag försökte skriva allt detta i ett word dokument och bifoga men inte heller det gick bra:D:mad::rolleyes:...ska göra ett nytt försök senare idag men hinner inte med det just nu...

//Amir

God morgon Amir,
Dokument? var? hittar inget...?

*nyfiken på din resa*
 
Last edited:
H

honda cbf 500

Guest
har försökt igen men det funkar inte...gör jag ngt fel eller är det svårt att infoga bilder och dokument?:mad:

//Amir
 

V Saarela

New member
Vet ju inte din datakunskap men, gissar att du försöker ladda upp dom via hårddisken på din dator?

....det går inte.

Om så är fallet, hitta en gratisställe att ladda upp dina bilder på.
 
H

honda cbf 500

Guest
MIna datakunskper är inte mycket att skryta med :D Jag ska skriva färdigt berättelsen och lägga upp det ngnstans samt skicka en länk till den så att Ni kan också läsa den.

Mvh

Amir

Vet ju inte din datakunskap men, gissar att du försöker ladda upp dom via hårddisken på din dator?

....det går inte.

Om så är fallet, hitta en gratisställe att ladda upp dina bilder på.
 
H

honda cbf 500

Guest
nej men jag har tidigare laddat upp en bild på en hoj och det gick bra men vet ej varför det inte går så bra den här gången.

//Amir

Det borde vara ganska enkelt. Missar du att trycka på ladda upp knappen tro?
 
H

honda cbf 500

Guest
Nu är reseberättelsen färdigskriven och nu försöker jag skicka iväg den via mail till en person. Snart kommer den upp på en hemsida och då ska jag lägga in en länk på denna tråd så att de som vill läsa den ska kunna göra det.

//Amir
 

TMax500

Member
Kul att du kom iväg! Men du, som brukar kolla upp i förväg och förbereda dig väl, hur 17 kunde du missa att Norge KRÄVER ett rejält regnställ...? :)

Man kan inte räkna med att ha samma tur som vi hade häromveckan, se http://www.mcforfun.se/sida14.html.

Sol i fyra dagar. I Norge. Det finns ju inte - normalt sett...
 
H

honda cbf 500

Guest
Tack! På samma sätt som när jag köpte min hoj och inte gjorde några testkörningar innan min resa för att se om de går ihop med min hoj eller inte, på samma sätt som jag envisades med att köpa en ny hoj istället för en fullutrustad lättare begagnat hoj så lyckades jag göra misstaget att inte ta med ngt regnställ.:D:p:rolleyes: Delvis beror det på bristande erfarenhet men var får man erfarenhet ifrån?:D

Men jag vet inte riktigt varför jag inte köpte ngt regnställ i Norge?:rolleyes: men i ärlighetens namn, i de städer som vi var så fanns knappt matbutiker, ännu mindre mcbutiker sen var man ju ganska trött och sliten tidvis och hade väl ingen större lust att springa leta butiker och kläder:p:rolleyes:

Ifrån den här resan har jag lärt mig att skaffa regnställ,värmehandtag och"bar muffs", ha med hörselproppar, spänna fjädern innan avresa och skaffa olika betalkort för att slippa uttags utgifter:p

Precis som du själv säger Tmax så kollar jag saker och ting iförväg me även solen har sina fläckar:pfast mina fläckar bstår av stora tabbar!

Fyra dagar med sol Norge, det är nog en sällsynt förteelse :D

Tmax, du vet ju hur nogrann jag är så om du kan kanske du kan svara på mitt nästa inlägg?

Mvh

Amir

Kul att du kom iväg! Men du, som brukar kolla upp i förväg och förbereda dig väl, hur 17 kunde du missa att Norge KRÄVER ett rejält regnställ...? :)

Man kan inte räkna med att ha samma tur som vi hade häromveckan, se http://www.mcforfun.se/sida14.html.

Sol i fyra dagar. I Norge. Det finns ju inte - normalt sett...
 
Last edited:

OH-

Member
Nu borde ni kunna läsa min reseberättelse. ..............

En bra norgetur, trevliga trakter. Men, när jag ser bilden på din lastade MC måste jag bara reagera.
Målet skall ju vara att ha lasten lågt och långt fram. Tankväska och packfickor eller sadelväskor kanske oxå skulle stå på listan över utrustning att fundera över?
Så länge du åker solo kan du ju åtminstone utnyttja passagerarplatsen för packning så att inget behöver surras ovanför och en halvmeter bakom baklampan :rolleyes:
 
H

honda cbf 500

Guest
Jag hade den tyngsta väskan närmast mig själv och den lättare bak på pakethållaren. På vägen på upp till Sala hade jag väskan för nära min rygg så den var i vägen för mig. Under resans gång fick jag lära mig vart jag skulle placera väskan så att de inte var i vägen för mig samt att den inte va långt bak. Väskorna orsakade mig inga besvär under hela resan förutom att fjäderingen slog igenom när vägen blev bucklig.

Har jag möjlighet så har jag tänkt att skaffa hårda packväskor. Så länge jag åker solo så räcker de där väskor till. Skulle någon följa med så får jag kanske till en början köpa en mjuk väska som går att utöka volymen horisontellt(y-led).

Men tack för att du påtalade det hela.

Mvh

Amir

En bra norgetur, trevliga trakter. Men, när jag ser bilden på din lastade MC måste jag bara reagera.
Målet skall ju vara att ha lasten lågt och långt fram. Tankväska och packfickor eller sadelväskor kanske oxå skulle stå på listan över utrustning att fundera över?
Så länge du åker solo kan du ju åtminstone utnyttja passagerarplatsen för packning så att inget behöver surras ovanför och en halvmeter bakom baklampan :rolleyes:
 
Top