Naken hoj, utan vindruta, stora väskor abs, begagnad under 50 000:- ???

vilde

New member
Lite på skoj, lite på allvar slänger jag ut frågan som rubriken antyder.

• Naken hoj, inga vindrutor eller små plastbitar som skapar turbulens. Allt som är framför styret ska svänga när man svänger på styret, inga kåpor som sticker fram.
  • Analog hastighetsmätare
  • Möjlighet att ha hyfsat stora väskor, helst ska det gå ner en hjälm i sidoväskorna och två hjälmar i topboxen (bara för att beskriva storleken).
  • ABS bromsar
  • Tillräckligt stor motor för att ta passagerare utan att det blir för segt. Ska funka för en lång förare.
  • Begagnad troligtvis eftersom priset helst bör stanna under 40 000:-

Finns det någon hoj som stämmer in på ovanstående?

Last edited:

vilde

New member

gundj

New member
Det finns mängder.
Honda och Yamaha har ju flera "retromodeller" av gamla storsäljare från 80-talet som borde passa dina önskemål.
Möjligen att 40 000 är i underkant för något riktigt bra.
Filtrera på blocket och ägna några timmar åt att titta på bilderna:)

Ove 60+

Active member

Nej för helsike ;) Det ska vara naken hoj, inga som helst vindrutor.

Jag är ju inte ute efter en specifik hoj att köpa, det är inte aktuellt nu så det behövs inga länkar till objekt. Jag vill bara spåna om det finns en hoj med mina preferenser.

:angel: Ska inte ge mig in i någon debatt - men under kåpor och grejer på guldvingarna gömmer sig en riktigt fin nakenhoj, iallafall på de tidigaste modellerna. :wink:

Sanna H

Member
På din beskrivning låter det ju precis som en BMW R1150R, det finns någon enstaka under 40.000 på Blocket just nu. Eller R850R om du nöjer dig med mindre motor.

TMax500

Member
Men en riktigt gammal Guldvinge (1000 cc) är naken och rätt snygg. Fast då talar man en hoj från 1970-talet. Kanske lite gammal? Större underhållsbehov? Och definitivt ingen abs. Se här: https://www.google.se/search?q=hond...Pw-__WAhXCNpoKHRYqAhgQsAQIKQ&biw=1493&bih=801

En annan modell som dyker upp i min skalle är Moto Guzzi California. En avskalad California utan vindruta och utan en massa andra grejor är en rätt linjeskön nakenhoj och som har entusiastiska ägare. Kardan och fina långsfärdsegenskaper. Jag gillar t ex versionerna Jackal eller Stone som oftast säljs utan en massa "brôte" som vindrutor, sissy bars och annat som stör de i grunden fina linjerna. Se här: https://www.google.se/search?safe=o....1.64.psy-ab..0.1.64....0.uaNtE_AamuY#imgrc=_

MEN, ingen abs. Tror jag. Inte på de äldre i alla fall. De senaste? Vet ej.

Last edited:

vilde

New member
Men en riktigt gammal Guldvinge (1000 cc) är naken och rätt snygg. Fast då talar man en hoj från 1970-talet. Kanske lite gammal? Större underhållsbehov? Och definitivt ingen abs. Se här: https://www.google.se/search?q=hond...Pw-__WAhXCNpoKHRYqAhgQsAQIKQ&biw=1493&bih=801

En annan modell som dyker upp i min skalle är Moto Guzzi California. En avskalad California utan vindruta och utan en massa andra grejor är en rätt linjeskön nakenhoj och som har entusiastiska ägare. Kardan och fina långsfärdsegenskaper. Jag gillar t ex versionerna Jackal eller Stone som oftast säljs utan en massa "brôte" som vindrutor, sissy bars och annat som stör de i grunden fina linjerna. Se här: https://www.google.se/search?safe=o....1.64.psy-ab..0.1.64....0.uaNtE_AamuY#imgrc=_

MEN, ingen abs. Tror jag. Inte på de äldre i alla fall. De senaste? Vet ej.

Jo jag vet de första Guldvingarna ser ju sköna ut, det är så en mc ska se ut tycker jag. Hondas nya cb 1100 sedan några år är ju inte helt fel heller, men där är priset något för högt.

TMax500

Member
CB 1100 är naken och snygg. Men som du själv skriver så kostar den mer än vad du vill betala. En tidig Bonneville är närmre i pris. Den är ren och fin i linjerna. Men ingen ABS (på de gamla). Och inte en typisk hoj att skjutsa med. Även om det självklart funkar. Skall man vara två så vill man så kanske ha lite mer plats och lite mer power.

Har skjutsat på min Thruxton, och det är inte optimalt även om det förstås går (=hustrun får stanna hemma, inga passagerare här, tack! ;) )

Last edited:

baggen1970

New member
Kawasaki zrx 1100/1200
Suzuki gsx 1400
Honda cb 1300
Yamaha xjr 1200/1300
Suzuki bandit 1200/1250

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

baggen1970

New member
Jo, jag har haft en zrx 1100 och kört några av de andra, förstod nästan att dessa skulle dyka upp :)
Klart dom dyker upp för dom ser ju ut som en hoj ;-)
Själv kör jag ZRX1200 och haft en ZRX1100 , inte bäst på nått men jävulskt bra på allt :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk