Nöjd kund hos Bilsport och MC

sabbe

New member
Råkade ut för punka på bakdäcket på min Intruder vid Mosel. Ringde Bilsport och MC från Tyskland och fick klartecken för Bärgning mm. Försäkringen täcker räddning, men vid hemkomst skickade jag in alla kvitton, inkl reparation och andra kostnader. Fick ersättning för rubbet! Snyggt och snabbt jobbat av bolaget. Glasklart var man skall ha sin försäkring!!

H

honda cbf 500

Guest
Nu har jag aldrig haft med försäkringar att göra iaf inte mer än att betala deras avgifter. Påverkar detta din premie eller förblir den oförändrad?

//Amir

sabbe

New member
Nu har jag aldrig haft med försäkringar att göra iaf inte mer än att betala deras avgifter. Påverkar detta din premie eller förblir den oförändrad?

//Amir

Nej inte vad jag vet. Men det känns ju bra att att få lite ersättning för alla premier man betalat in under årens lopp.

HPG

New member
Sitter och väntar på besked från dem gällande en lackskada på min Honda... hoppas bara de är lika trevliga o medgörliga mot mig :)

H

honda cbf 500

Guest
låt mig gissa...är det verkstaden som åstadkommit skadan?

//Amir

V Saarela

New member
Antar att dom gjorde inte detta för att vara snälla? :)

Du har ju betalat extra premie för såna här drifstopp, så det minsta man förväntar sig är väl ändå att saken sköts på det sätt som det blivit skött?

Eller.....har folk sån inställning till försäkringsbolag?!?

(Jo, jag har dom flesta försäkringarna på bilsport-mc)

Chauffören

New member
Har bara bra erfarenheter av Bilsport och MC. Kraschade i juli förra året med svåra personskador och en hel del skador på cykel samt all personlig utrustning totalskadad.
Mycket bra bemötande och reglering av sakskadorna från Bilsport och MC. Samma gäller från Crawford som är det bolag de använder för personskador.
Det är inte alltid försäkringsbolag uppträder så, tyvärr så har jag några mindre bra erfarenheter från andra bolag när det gäller bilskador.
Men som någon skrev, det är inte för att vara snälla dom är justa, utan för att dom gärna vill ha oss kvar som kunder; det var precis den kommentaren jag fick när jag pratade med Bilsport och MC.

puttepj

New member
Men som någon skrev, det är inte för att vara snälla dom är justa, utan för att dom gärna vill ha oss kvar som kunder; det var precis den kommentaren jag fick när jag pratade med Bilsport och MC.

Det må vara på det viset, men jag tycker att den positiva kritiken ändå skall lyftas fram. Man hör alldeles för ofta att tonen är en annan när man väl har en skada, jämfört med när man tecknar försäkringen.

Så det är kul att bra hantering och bemötande lyfts fram

/putte