Nån som vill hyra ut en mc?

JTC

New member
Tjenare,
Jag har ett ganska konstigt önskemål. Jag undrar om det finns någon som skulle hyra en oanvänt mc till mig i några veckor/månader. Jag flyttade hit ifrån kanada i augusti förra året, och mitt kanadensisk körkort gäller för ett år, alltså det tar sitt slut i augusti. Jag hade tankte hyr en mc för några dagar ifrån ett ställe i köping, men det skulle ju bli jätte dyrt. Iställt undrade jag om någon har en liten oanvänt mc, t.ex en 250 eller 500 och skulle kunna använda ett par tusen kronor. Jag har kört bil här i sverige, och har kört mc i två år i kanada, både min honda 250 och min farsas bmw R850S. Jag vet att det är osannolikt att någon skulle vilja göra en sådan sak, men tänkte ändå försöka.
Tack!!

PeterH

New member
Jo det kanske är lite orginell frågeställning,, och chansen att någon har en mc "över" den här tiden på året kanske inte heller är så stor.

Så beroende på hur krångligt det är för tex dig att "tillfälligt" köpa en mc eller en piggare scooter och sedan sälja den i höst, vilket troligt skulle öka dina chanser till få åka lite hoj i sommar men vi alla heller självklart tummarna att du hittar något åkbart.

JTC

New member
Ja, jag ska idag till köping för att hyra en bmw mc i några dagar, det bör duger för en liten stund. Tack ändå!