Det där fimklippet var så ryssland. Gamla avdankade arméfordon från sovjettiden, lerhål, kameraman med mycket vodka i skallen så det filmas väldigt vingligt och allt i en brun-grå färgskala...
Hoppas du kör med lättare last.
Precis!
Rodina-mat Moder Ryssland - detta härjade land med sitt svårmod, och som nu - när allt borde vara bra, plötsligt håller på att dö ut eftersom kvinnorna inte vill sätta barn till världen med sina suputer till karlar. Medellivslängden sjunker lika snabbt som nativitetstalen. En farlig situation!
Glöm inte co-piloten som svingar sig ut efter halva filmen och börjar burka framme i fronten - inte första gången han gjort det!
Men, inget ont som inte har något gott med sig!
Det blir (ändå) mer utrymme att gasa runt på!
Själv blir jag hemma, men dom här killarna drog från Finland till Mongoliet förra sommaren:
Kola i år blir mindre packning och mer gasa, har dom berättat. Och blötare körning...
De flesta kör med satspotar. Jag vill inte lägga upp en länk på ett öppet forum när det gäller körning i Ryssland, men den som är intresserad av att följa dom kan PM;a så skickar jag över adressen.
Ryska IBA är för övrigt up and running, för den som är intresserad av extremkörning; deras första nationskörning blev "Vita havet till Svarta havet" v.v.
Black Sea to White Sea in 36 hours! (Russia South to North, approx. 2870 km)
Bara en kille som fullföljt ännu så länge
Alexander Wardanyants RUSSIA, Moscow 18/07/2005 Honda XL1000V Varadero 1 697 miles
På en Varadero, minsann!
http://ironbutt.ru/list.php
Ämnet!
Ingen med spår kvar från någon SMC-resa eller så?
H