MT-01 går orent

HkanB

New member
Att mäta är att veta sägs det.

Några allmänna icke MT-01 specifika tips.
Beteer sig hojen likadant även när man kör den?

Innan ni/du/någon skruvar sönder ngt så mät och kontrollera spänningen över batteripolerna och gör sedan samma sak som i filmsnutten.
Det kan tänkas se lite märkligt ut med den spänningen men inte säkert.

En sak till som kan vara svår att hitta men är enkel. Har hojen en kontakt vid stödet? Om så är fallet skall den vara aktiv även i neutralläge?
Om den ska vara det så kolla den.

Mellan tumme och pekfinger, spänningsdipp eller glapp någonstans i anslutning till/från ECU/CDI-box eller vad nu finns på hojen.
Kolla även över kontakter i kabelhärvorna så inget är iaf uppenbart glappt. Det vore inte första gången.

Att mäta är att veta, om nu inte de riktigt enkla grejorna löser problemet så att leta fram ett kopplingschema och sedan mäta sig igenom det kan nog vara fiffigt.

Hoppas att det går bra.
Och om ni nu lyckas lista ut vad det är som krånglar...skriv gärna om det här och i beskrivningen till youtubeklippet så andra också kan lära sig något.
 

pellehpersson

New member
Problemet löst! Visade sig vara ett riktigt skitfel!
Kontakten på batteriet på - polen hade släppt från sitt fäste. Vilket gjorde att hojen tappade spänning när det vibrerade. 2 års garanti på batteriet inköpt för ett år sedan. Problemet löst
 

HkanB

New member
Problemet löst! Visade sig vara ett riktigt skitfel!
Kontakten på batteriet på - polen hade släppt från sitt fäste. Vilket gjorde att hojen tappade spänning när det vibrerade. 2 års garanti på batteriet inköpt för ett år sedan. Problemet löst

Kul att det var ngt enkelt för en gångs skull. :)
 
Top