Mra varioscreen

Någon som känner till återförsäljare av MRA Varioscreen i Sverige? Gärna Skåne.

Funderar på att köpa en något lägre ruta för att bli av med den lilla störande turbulens som är. Någon som har erfarenhet av varioscreen sportruta till xt1200z?
Magnus
 
Last edited:

TMax500

Member
Kan handlas online. Köpte min MRA-ruta (X-CREEN) från någon av de tyska handlarna, Louis eller FC-Moto - minns inte vilken...

(Inte svar på din fråga, jag vet. Men du fick ett annat svar! :) )
 
Ett svar så gott som något. Blir kanske den lösningen men eftersom jag är en konservativ konsument vill jag gärna utreda denna möjlighet också.
Magnus
 

TMax500

Member
Jo, man får försöka handla från sin lokala handlare så att de har råd att finnas kvar. Men ibland finner man inte det man söker. Eller så är det 30 % dyrare... Svår avvägning!
 

Skye

Kör Mycket!
Flesta handlare kan väl ta in efter behov även om de inte har alla på lager. Men att sponsra Duells och inte handlaren är nåt som bär emot och sen fraktavgift som gör att priset är 50% dyrare. Handlarna får heller inte ta in från någon annan leverantör om det saluförs via Duells.

Priser på hjälmar och GPS och sådant kan vara lika tack vare att tillverkaren sätter riktpriset över hela Europa men någonstans har oxå egen ekonomi mer avgörande roll i det hela.
 

V Saarela

New member
Många har åtgärdat turbulensen på 1200:an uppe genom att montera plastflärpar nere vid övre delen av kåpan. Säljs av Yamaha.
 

pellehbg

New member
Halloj Magnus.
Du kan köpa rutan antingen på Yamaha eller Nilssons i Hbg .
Jag köpte min som jag hade på FJRn o BMWn på Nilssons de har tror jag 2 olika storlekar med.
 
Top