MP3 spelare BMW LT1200

Tom

New member
Hej. Vet någon vart jag kopplar in Mp3 spelaren på min LT1200, det finns ju
en aux knapp på radion, hittar ingenstans att koppla in MP3 spelaren.

Mvh. Tom Särndal
 

VanHeden66

New member
Hej.
Det finns inte någon AUX ingång. Har för mig att den bara kan användas i kombination med BMW;s egna intercom. Sorry..
Vet inte vilken utrustning du har eller vilken årsmodell du har.
Jag har en -09:a som jag installerade peltors intercom på. Det som va rörigast var nog att reda ut hur man skulle koppla in den mot orginal CD/Radio. Då jag vill ha möjlighet att sköta volum med orginal knapparna.
Jag kopplade samtidigt in AUX ingång. Som jag satte i det facket ovan tanken. Men det blev inget vidare, då det inte blir någon fart på ljudet i hjälmen. Hörs knappt trotts full volum på båda enheterna:(. Lyckas du bättre får du gärna berätta hur du gjorde.


M.V.H Pelle.:)
 

Tom

New member
Hej. Jo jag har en 05:a, satt peltors intercom i facket på tanken när jag köpte den , funkar bra,volym o squelshknapp på interkommapparaten.När jag lyssnar på radion i lurarna i hjälmen måste jag ha int.com. på, yttre högtalere går ej att stänga av , då tystnar även lurarna i hjälmen. Du kan ju ringa mig om du vill veta något mer.

Mvh. Tom.S. 090-61005, 070-6258745
 
Last edited:

VanHeden66

New member
Hej. Jo jag har en 05:a, satt peltors intercom i facket på tanken när jag köpte den , funkar bra,volym o squelshknapp på interkommapparaten.När jag lyssnar på radion i lurarna i hjälmen måste jag ha int.com. på, yttre högtalere går ej att stänga av , då tystnar även lurarna i hjälmen. Du kan ju ringa mig om du vill veta något mer.

Mvh. Tom.S. 090-61005, 070-6258745

Jo så långt är allt väl för min del oxå, även om jag kan stänga av högtalarna utan att för den delen mista ljudet i hjälmen. Det vill säga jag får allt att fungera som jag vill, utom att lyssna på MP3. Men jag kopplade in den som extern ljud källa mot hojens CD-spelare. Det var ett tag sedan jag installerade mitt, men tror det var möjligt att koppla det via peltorn och ta in MP3 den vägen. Men det får bli vinter jobb att fixa.:)
 

Tom

New member
MP 3 spelare

Jo så långt är allt väl för min del oxå, även om jag kan stänga av högtalarna utan att för den delen mista ljudet i hjälmen. Det vill säga jag får allt att fungera som jag vill, utom att lyssna på MP3. Men jag kopplade in den som extern ljud källa mot hojens CD-spelare. Det var ett tag sedan jag installerade mitt, men tror det var möjligt att koppla det via peltorn och ta in MP3 den vägen. Men det får bli vinter jobb att fixa.:)


Hej. Köpte en MP 3 sändare på claes ohlsson 250:-, man ställer in en frekvens
på den och lika på radion så kan jag lyssna på MP3 genom radion. den är liten
och får plats i tankfacket, bra ljud.

mvh. Tom. S.
 

Tom

New member
mp 3 spelare

Rättelse: Claes Olsons fm converter för MP3 fungerar inte bra när jag började köra, störningar från hojens elektronik slår igenom.

Mvh. Tom S. BMW K1200LT-05
 

robertso

New member
MP3 spelare BMW LT 1200

Hej
Kjell o Company har en trådbunden FM-sändare som man sätter på skarvkontakten på antennkabeln (sitter vid alla andra radiokontakter under tankkåpan) FM-sändaren ställer man in på en frekvens och kopplar sedan till hörlursuttaget på MP3-spelaren eller telefonen. Så rattar man in frekvensen på radion.
Detta tipsade affären om. Har köpt men inte installerat ännu.
 
Top