Motorcykelns betydelse

VFunRider

New member
Jag har läst någonstans att vår Galne Dansken har sagt att Vägverket underskattar betydelsen av motorcyklismen. Bra sagt. Båda Regeringen (i försäkringsfrågan) och Vägverket borde forstå att motorcykel är inte en transportmedel (detta är bara en bieffekt). Motorcykel är, för mig och många andra, en njutningsmedel och en kärleksaffär. Och det vill man inte ge upp så lätt. :cool:
 
Last edited:

zynthaxx

New member
Jag har läst någonstans att vår Galne Dansken har sagt att Vägverket underskattar betydelsen av motorcyklismen. Bra sagt. Båda Regeringen (i försäkringsfrågan) och Vägverket borde forstå att motorcykel är inte en transportmedel (detta är bara en bieffekt). Motorcykel är, för mig och många andra, en njutningsmedel och en kärleksaffär. Och det vill man inte ge upp så lätt. :cool:

Shhhh! Tyst med dig! Läser våra kära politiker det här kommer de garanterat att se till att vi får betala våra asfalts- och grusorgier med blod.... :eek:
 

Jåke

New member
Ärligt talat är den ju ett utmärkt transportmedel för persontransporter i trånga miljör (läs städer) också. Som i vissa fall drar relativt lite bränsle. Förutom att vi behöver den i rent terapisyfte bidrar faktiskt mc:n till samhällsnyttan på fler nivåer. Mer än just välbefinnande och mindre sjukskrivning hos de som nyttjar den ;)

Fast det förståss, att det är ett njutningsmedel och att vissa människor har roligare än andra sticker ju i ögat :D
 
Last edited:
Top