Monzta bara för tjejer 16/6!

Jåke

New member
Lördag 16/6
Broms- & kurvkurs/Sporthojskurs bara för damer på mc!

http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=2153

Eftersom vi hade en mycket uppskattad TjejEtta i Mora 25-27 maj kallar vi den här dagen för TjejTvåan. Logiskt eller hur?

Kursen kvalificerar till SMC-försäkring hos Folksam för de som är medlemmar. Nytt för året är ju även att Folksam utökar den försäkring som hittills gällt bara klass 7-11 så att den gäller samtliga försäkringsklasser. Ditt deltagande på kursen är godkänt då vi haft en bra dag tillsammans samt du hemma fyllt i utvärderingen om kursen på www.svmc.se

Eftersom dagen enbart är för tjejer (nästan oavsett ålder) så killarna får vackert stanna hemma eller ta en tur runt Dalarna istället! Vi satsar på att ha kvinnliga instruktörer på plats också.

Inskrivning och besiktning mellan kl 0700-0800, vi kör igång kurserna kl 0900. Om du har långt rekommenderar vi att du sover över i Älvdalen. Bra boende hittar du på vandrarhemmet Tre Björnar 0251-104 82, Hedgården 0251-100 43 eller Älvdalens hotell 0251-105 00.

* Kursavgiften är 1150,- för SMC-medlemmar
* MC-kläder är självklart, ryggskydd rekommenderas starkt.
* Original avgassystem eller väldämpade effektsystem är ett krav om du tänker gasa. Banan är bullerkänslig, 95 db gäller.
* Försäkringen gäller självklart, därför krävs det även att din hoj är inregistrerad och allra minst trafikförsäkrad.
* Se till att hojen mår bra, kolla att du har skapligt fräscha bromsbelägg och däck samt att drivpaketet orkar ett tag till.

Banan ligger vackert ca 5 km utanför Älvdalens samhälle, så det finns goda möjligheter att tanka på lunchuppehållet, trots det rekommenderar vi att du kommer till kursen med full tank och reda att köra.

Anmälan görs via SMC Dalarnas kurssida, vi har starkt begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller. Så länge anmälan ligger ute finns det platser kvar!

Se även tidigare tråd: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=666
 
Last edited:

morsan

New member
*Muttrar*
Vandrarhemmet heter fortfarande Tre Björnar, Dalgatan 31, tfn 0251 10482

Bo på Lantgård, Hedgården, Rot du har rätt tfn nr i alla fall :D
 

Jåke

New member
Lite bilder hann jag med att plåta i den fina vädret, runt 30 st. Här kommer några stycken :)
 

Jåke

New member
.. å så en sista gång! Det lika många till som sagt, vi får se om jag orkar ladda upp dem åxå.
 

morsan

New member
Å, vilka fina bilder!
Mig visar du som tur är från min bästa sida och fina Ida kom med :D
 
Last edited:
Top