Min Norgeresa 2011

DearHunter

New member
Tack för en fin reseskildring med fina bilder. :)

En kåpa på hojen som skyddar knäna mot kall fartvind (och i viss mån vid kullkörning) höj- och sänkbar ruta och värmehandtag gör mycket för komforten..... gissa vad Du ska ha för hoj och som har det som standard :D
 
H

honda cbf 500

Guest
Du är envis du:p men fjr 1300 är också en dyr hoj. Ska jag ha en fin fjr 1300 får jag nog punga ut mer än de 50 000 kr som jag har tänkt att lägga ut....


Dearhunter, jag ska avslöja en sak för dig...jag är ännu inte säker men det får tiden utvisa men jag tror att det antingen blir en dragstar 650 classic, dragstar 1100 classic eller wildstar 1600 men det är förstås inte skrivet i sten.

//Amir
 

DearHunter

New member
Du är envis du:p men fjr 1300 är också en dyr hoj. Ska jag ha en fin fjr 1300 får jag nog punga ut mer än de 50 000 kr som jag har tänkt att lägga ut....


Dearhunter, jag ska avslöja en sak för dig...jag är ännu inte säker men det får tiden utvisa men jag tror att det antingen blir en dragstar 650 classic, dragstar 1100 classic eller wildstar 1600 men det är förstås inte skrivet i sten.

//Amir

Det fattas några saker på dem. Men här är en grej:

ABS = Amir Bromsar Säkert ;)
 

Håkan L

New member
Kul och läsa att att du åkt i Norge i år igen. Det är kontrasternas land både när det gäller väder och natur. Jag hade planer på att göra en resa dit i år, ensam, med hojen. Tyvärr så kom jag aldrig iväg, får satsa på nästa år.

Hälsningar
Håkan L
 

Cawwa

New member
Tack för en fin reseskildring med fina bilder. :)

En kåpa på hojen som skyddar knäna mot kall fartvind (och i viss mån vid kullkörning) höj- och sänkbar ruta och värmehandtag gör mycket för komforten..... gissa vad Du ska ha för hoj och som har det som standard :D

Undrar om du tänker på en sån häringa maskin? ... :D
http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_fjr_1300_35445736.htm?ca=15&w=3

Eller kanske en sån häringa?
http://www.blocket.se/uppsala/Yamaha_fjr_1300_34664235.htm?ca=15&w=3

Eller varför inte en sån här?
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_FJR_1300_34984158.htm?ca=15&w=1

:rolleyes:
 
H

honda cbf 500

Guest
Tråkigt att höra at du inte kom iväg. Nästa år ska jag försöka komma iväg till Tyskland. Förhoppningsvis har jag mer semester och mera pengar. Norge kommer jag att återkomma till fler gånger. Lite nyfiken på att åka till Lofoten ngn gång i framtiden.

Hälsningar,

Amir

Kul och läsa att att du åkt i Norge i år igen. Det är kontrasternas land både när det gäller väder och natur. Jag hade planer på att göra en resa dit i år, ensam, med hojen. Tyvärr så kom jag aldrig iväg, får satsa på nästa år.

Hälsningar
Håkan L
 

jvg

New member
Tackar.

Jag passerade också genom Trondheim i år (har aldrig varit där) och upplevde stan som ganska grå och sliten, klotter på husväggarna, igenbommade hus/fönster och breda gator utan någon gemytlig känsla.

Ingen skönhet alls såg jag till.

Kanske berodde det på vädret, grått och kallt, eller så körde jag på fel gator :)

/joakim
 
H

honda cbf 500

Guest
Tack själv. Jag stannade bara bakom Domkyrkan och fotade och efter det i och med att jag fick en stor stadskänsla så åkte jag hemåt. Jag var där mellan 1-2 timmar. Det du säger stämmer nog men den lilla fläck av Trondheim som jag såg var vacker.

//Amir
 

Jari69

New member
Kommer strax med en uppdatering på min blogg som jag genomförde den 6-10 oktober... Ett äventyr utöver det vanliga... ;-)
 

Yxan

Member
Utan att överdriva; låter som en 'lätt' jobbig liten tur - det som inte dödar, härdar ;-)
Uttrycket "ride safe" känns inte helt malplacerat här?
Ser fram emot fortsättningen....

Ride on, Mange
www.beronius.eu
 
Top