Min Aprilia RSV Factory

Swedie

Administrator
Personal
Måste visa upp den. Jag har alltid kört R1a för det är en hoj som jag tyckt varit bra, men jag har aldrig fått ändan ur vagnen och "vågat" testa annat. Nu när jag blev sponsrad av Aprilia o fått börja köra något italienskt o något så hett som min troligen första drömhoj (från det att jag i Norrköping hörde en RSV mullra aset genom en gränd). Nu har jag en egen o efter att kört den så måste jag säga att jag är mycket positivt överraskad. javisst att den inte varvar lika länge, men det var inte så farligt. Den drog starkt ut ur kurvorna och tycktes inte mattas av nämvärt. Nästa körning snart igen hoppas jag.

aprilia.jpg


aprilia2.jpg


aprilia3.jpg


aprilia4.jpg


aprilia5.jpg
 

steFAN

New member
Tycker den ser bara tråkig ut.....*avis* Närå!!!! Det vart skitsnygg!!! Har du testad den då??? Kört några varv???Nöjd?
 

Marie

Banned
Hmmmmm.... Den där röda mojängen? Har du så nyligen börjat öva att du behöver ha stödhjul? ;) :eek:
 

fluffig

New member
Läckert

Tur man är en fegis när det gäller att köra så man inte har så dyra krav på hoj.
 

Niklasinorr

New member
Jag körde en del med den första RSV-R:en när den kom, var det -01? Den var grymt läcker att köra och ljudet är helt i särklass. Det enda jag tyckte då var att den "tog slut" precis när det började hända saker, men den var inte trimmad så en vässad cykel är säkert eljest. Hur gick det förresten med motorn Johnny?
 

Swedie

Administrator
Personal
Motorn ska ur ramen ikväll hoppas jag. Har inte haft tid o checka läget. Den går troligen att laga. Måste poängtera att det INTE är Aprilia i sig som det var fel på. Det var en orsak som bidrog till det hela. Doh!
 

steFAN

New member
Motorn ska ur ramen ikväll hoppas jag. Har inte haft tid o checka läget. Den går troligen att laga. Måste poängtera att det INTE är Aprilia i sig som det var fel på. Det var en orsak som bidrog till det hela. Doh!

Vad har hänt???*nyfiken*
 

Lone Wolf

New member
Hur är det....

Motorn ska ur ramen ikväll hoppas jag. Har inte haft tid o checka läget. Den går troligen att laga. Måste poängtera att det INTE är Aprilia i sig som det var fel på. Det var en orsak som bidrog till det hela. Doh!

Men man kan med andra ord säga att du är jättenöjd med hojen?

Jag satte nämligen ut Gixxern på annons, mest på skoj för att se om det fanns någe intresse.
Oj det fanns intresse, blir tvungen att börja kolla runt själv nu också.

Står mellan tre hojar..
Aprilia RSV 1000 R 2005 eller nyare
Aprilia Tuono 1000 R 2006 el ny
Yamaha yzf-R1 2007

Vad känner du för fördelar alt nackdelar mellan R1 och RSV'n Swedie?

Själv anser jag att det lilla jag kört RSV'n gav den mig ett säkert intryck, lättkörd liksom. Medan det egentligen gick ut av bara h-vete.

De japanska sporthojarna verkar vara mer så man nästan gör i brallan på toppen av registret. Men K5:an var dock ganska snäll på de lägre varven.

Vilket fall som helst hoppas jag att det ska gå bra för dig med nya fina hojen Swedie.
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag tycker du ska testa att köra twin, helt klart! Att köpa en ny är alltid väldigt speciellt... att man själv får äga en hoj först och man själv kör sönder den precis som man önskar.

R1an saknade bottenregistret, i övrigt fin hoj.
RSVn är roligare att köra. Det mullrar riktigt gott, och den är väldigt mjuk i gången och den har massa mos ut ur kurvorna.

Vill inte påstå att jag saknar R1an just nu faktiskt.

Nu är jag visserligen sponsrad av Aprilia och SKA säga sådant som ovan, men det är ärligt. Min RSV 1000 R Factory är definitivt ROLIGARE att både köra och ÄGA... man står ut.
 

Lone Wolf

New member
Jag tycker du ska testa att köra twin, helt klart! Att köpa en ny är alltid väldigt speciellt... att man själv får äga en hoj först och man själv kör sönder den precis som man önskar.

R1an saknade bottenregistret, i övrigt fin hoj.
RSVn är roligare att köra. Det mullrar riktigt gott, och den är väldigt mjuk i gången och den har massa mos ut ur kurvorna.

Vill inte påstå att jag saknar R1an just nu faktiskt.

Nu är jag visserligen sponsrad av Aprilia och SKA säga sådant som ovan, men det är ärligt. Min RSV 1000 R Factory är definitivt ROLIGARE att både köra och ÄGA... man står ut.

Låter trevlig...
Tror jag låter gixxern vara kvar en säsong till så kan man satsa på en Factory. :rolleyes:
 
Top