mil

H

honda cbf 500

Guest
Hejsan,

Jag heter Amir och nu när säsongen börjar lida mot sitt slut så undrar jag hur mkt Ni kör per säsong?

Själv har hitills kört dryg 1200 mil och kommer hamna runt 1300 mil innan säsongen är över. Lite mindre än vad jag räknat med.

Hälsningar,

Amir

bosseman

New member
Hejsan,

Jag heter Amir och nu när säsongen börjar lida mot sitt slut så undrar jag hur mkt Ni kör per säsong?

Själv har hitills kört dryg 1200 mil och kommer hamna runt 1300 mil innan säsongen är över. Lite mindre än vad jag räknat med.

Hälsningar,

Amir

Har blivit 1100 mil än så länge men så länge det är torrt på vägarna så är det inga problem.

swischmc

New member
Som bara ett år gammal "knutta" har det blivit en del i år... 1700mil! :D
Får väl säga att jag utvecklats under året. ;)

Hoppas på några mil i helgen, det är inte dags att ställa hojen ännu. Däremot har jag övergått till bil vad det gäller jobb-pendlandet. Min gräns går när jag måste skrapa hoj-sadeln från is... :eek:

Maria Nordqvist

Super Moderator
2008 blev ett bra år med en massa kvalitetsmil, både i Sverige och utomlands. Många fina turer och tre dagar på Gelleråsen. Köpte dessutom en hoj till att leka med på banor. 1415 mil hittills och säsongen är faktiskt inte slut än.

Nilla

New member
Hejsan,

Hälsningar,

Amir

För att bara haft A-kortet i ca 1 månad, så tycker jag att jag legat i rätt bra med mina 500 mil i år! :D Fast de flesta av dem avverkades med övningsvästen på och maken hängande efter kors o tvärs på de småländska vägarna..! ;) Men kul har det varit!! :) Och än är det inte slut på det roliga... Kör fortfarande till jobbet när jag inte behöver ha en massa "last" med mig. Dessutom tillhör jag ett gäng "friåkare" som försöker träffas varje onsdag kväll o köra en tur som avslutas med fika på nåt trevligt hak. Vad jag vet så blir det en tur på onsdag nästa vecka oxå..! :) Nån som vill haka på..?

waxmaster

New member
Många mil!

Jag har kommit upp i 1900 mil, det blir ytterligare ett antal mil i år, jag kör ända tills det blir halt och sedan väntar jag på snön och då åker dubbdäcken på och så har jag en rolig tid framöver.

LCF

New member
Det blev nästan 1200mil i år och det lär inte bli några fler denna säsong då jag har ställt in "Bullen" på klubbgaraget. Orsaken till att det nog är färdigkört för i år, är att termometern börjar visa gradantalet med ett minustecken före siffrorna :(
Man är dock inte sämre karl än att man kan ändra sig, bara det blir ca. +10 och torra vägar så åker "Bullen" ut ur garaget.:D

Sad Glad

New member
Strax under 1000 mil i år men det blir nog kanske 100 till om jag har tur. Jag har av nån anledning inte kört så mycket i år som jag trodde att jag skulle göra. Särskilt de senaste två månaderna.

1500 mil per år tycker jag känns lagom annars.

uffe

New member
Strax under 1000 mil i år men det blir nog kanske 100 till om jag har tur. Jag har av nån anledning inte kört så mycket i år som jag trodde att jag skulle göra. Särskilt de senaste två månaderna.

1500 mil per år tycker jag känns lagom annars.

Ca 2400 mil hittils i år på min FJR

Med dagens underbara hösttur har jag just passerat 1100 mil vilket väl är något mindre än jag väntat men ändå ganska lagom. 60 mil till service så jag tänkte att det skulle bli några mil ill innan vintern. Hade ju passat bra att serva innan vintervilan.
Magnus

Rogrrr

New member
Min första MC-säsong innehöll drygt 700 mil. Jag börjande iofs inte köra på allvar förren 11 juli då hojen inhandlades. :)

Dragonheart

New member
Hmm... i år?
Vetlanda t/r, en runda med tjejerna, ett styrelsemöte och en Bättre Körkunskap..... Strax över 100 mil i år :(

Har haft maximal otur med kördagarna i år.
Jobbet går dessvärre före.

Men nästa år.....

:( Jag hålla med p.g.a. desamm grunder :(

09 blir det bättre:D