90 90 21 fram på en tiger 800 xc
Blev ett sirac då däckgubben menade att det är ett liknande däck.
Får se hur man upplever det.
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Preciiis - svart, runt. Absolut ett liknande däck...
Ledsen att vara sarkastisk, men gummigubbar har ingen aning.
Rent generellt, alltså - och speciellt om det handlar om random allgummiverkstad som ger sig på att försöka rekommendera MC-däck.
Deras rekommendationer baserar sig på:
1. vad dom har i lager och vill kränga iväg
2. hur deras rabattsatser ser ut från leverantören
3. om det rullar någon kul incentivekampanj med resor till "provkörningar" och annat
4. vilken av säljarna som lämnade fikabröd senast
5. tja, vad skall vi hitta på...?
6.
7.
8.
9. kunden önskemål, behov och användningsområde
Bak 150 70 17 anakee 2
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Bakdäcket finns i lager hos
www.hojdack.se http://hojdack.se/Michelin/Anakee-2-150-70-17-1.aspx
Hur länge till?
Kanske ett heidemau är ett bättre val?
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Bak kan du köra K60 Scout med den breda stödribban i mitten.
Ett bra däck på som bär upp tunga hojar. Mer landsvägsdugligt än vad utseendet gör gällande.
BRA livslängd, men sliter sig brett/platt när man är halvvägs igenom.
Funkar ändå bra att köra ända ner i botten, även om det ser konstigt ut på slutet.
Bara sådär i regn, och på grus har det svårt att "komma ner" i underlaget och börja skotta på allvar:
mittremsan gör att det gärna flyter ovanpå. Men, spinna är kul det med...
Här är en svensk reveiw med SMC-märke och allt. Kanske kan hjälpa dig lite?
K60 fram i 21' kan jag inte rekommendera.
Hur är ett metzeler tourance?
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Det där vet nog Skye bättre än jag - han har kört en del på dem.
Tourance i EXP-utförandet låg nog ganska nära Anakee II. Mjuka och greppiga, men snabbslitna.
...och ur sortimentet, vill jag minnas.
Efterträdaren Tourance NEXT närmar sig istället Anakee III
Gamla ur-Tourance var hårda och gick att plocka ur massor av mil ur, men på bekostnad av framförallt våtgreppet - vill jag minnas.
Det har skett en generationsväxling av däck hos de stora tillverkarna, och fler än du känner sig vilsna.
Det är därför jag skriver så utförligt.
Det känns också som det gamla "dual-purpose" segmentet i mitten lakas ur.
Däcken till de stora on/off-roadarna bli antingen slätare och mer landsvägsorienterade, eller grövre och mer åt crosshållet.
Trist, men så är det. Bara att prova sig fram till något som passar en själv.
H