Michelin återkallar däck

Avarage

New member
Varför hänvisa med en länk till nånting på en totalt obegriplig swahili?

Kan det vara detta återkallandet du syftar på?
http://www.michelin.se/se/front/affich.jsp?&codePage=20050323184108_25062007104629&lang=SE&codeRubrique=20050323184108

Kanske för att det var den artikeln trådskaparen hittade?

SÅ obegripligt kan det ju inte ha varit eftersom du tycktes förstå tillräckligt för att leta reda på en svensk version av samma artikel! Du ser, det är aldrig för sent att lära! ;)

Mvh!
// Niklas

Marie

Banned
Kanske för att det var den artikeln trådskaparen hittade?

SÅ obegripligt kan det ju inte ha varit eftersom du tycktes förstå tillräckligt för att leta reda på en svensk version av samma artikel! Du ser, det är aldrig för sent att lära! ;)

Mvh!
// Niklas

Kanske samma förklaring i mitt fall?

Jag hade hittat det på den svenska hemsidan för några dagar sedan i samband med att jag sökte annan info om michelindäck. Jag bara gissade att det kunde vara samma. Sånt som står på engelska gör jag inte ens minsta försök att läsa. Finns det inget annat sätt (d.v.s. att infon finns på svenska eller tyska - vilket den nästan alltid gör) och det gäller någonting som jag verkligen vill veta, använder jag ett av två alternativ.

1) kör skiten genom Babel Fish och maskinöversätter till tyska. Ibland blir det dock ett fullständigt nonsens av maskinöversättningen (om det finns många ord som saknas i maskinens ordlista, förutom den helt hjärndöda grammatiken) och då tillgriper jag alternativ 2). Att använda Babel Fish lärde en japan mig. Vi korresponderade med mycket stor möda via maskinöversättning japanska->engelska->tyska och tyska->engelska->japanska

2) skickar en länk till en väninna som behärskar de dimhöljda öbornas primitiva läten, och ber henne berätta innehållet för mig.

Last edited:

Ducatista

New member
Sånt som står på engelska gör jag inte ens minsta försök att läsa.
Off topic
Det kanske kommer som en total överraskning för dig Marie men du är inte ensam användare av forumet. Tro det eller ej men det finns de som kan och inte har något emot att läsa engelska texter. Själv tar jag gärna del av informationen som trådskaparen vill dela med sig av, oavsett språkval.

Jaha, då får man väl hem och kolla vad det är för däck man har.

Last edited:

D_Sundsvall

New member
Off topic
Det kanske kommer som en total överraskning för dig Marie men du är inte ensam användare av forumet. Tro det eller ej men det finns de som kan och inte har något emot att läsa engelska texter. Själv tar jag gärna del av informationen som trådskaparen vill dela med sig av, oavsett språkval.

Jaha, då får man väl hem och kolla vad det är för däck man har.

Jag tolkar artikeln som att det bara handlar om framdäck, eller ?

duckie

New member
Det stämmer, framdäck är det.
Jag har ett felande och har fått det utbytt av Michelin Sverige.
Otroligt bra service!

pellehbg

New member
Hejsan det är endast Michelin Power och Power CT2 som är tillverkade i Frankrike som man skall ringa Michelin om!!
Är ni osäkra kör in till er Gummiverkstad o be dem titta på era däck om ni vill!!
Vi har fått ut papper på vilka däck det är så det är enkelt för oss i Branschen!