Mer fortbildning i Stockholmsområdet 2007

Josef

New member
Efter att ha genomfört ett par möten med några sporthojsinstruktörer från Stockholmsområdet och delar av SMC-Stockholms styrelse/instruktörskår samt samordnat med Svenska BMW MC Klubben ABC-län är det klart att samarbetet mellan SMC och BMW-Klubben kommer att utökas 2007.


BMW-Klubben kommer 2007 att anordna inte mindre än 12 fortbildningstilfällen på kartbana i regionen och kommer bjuda in samtliga sporthojsinstruktörer+de länsanknutna B&K-instruktörerna från de olika länen att delta.



Detta innebär att det totalt bör bli över 40 bankörningar i Södertälje, Uppsala, Enköping och Gävle. Inte illa för en region som helt saknar RR-banor!
 
Last edited:

Bengt Allevad

New member
Men det gäller alltså bara instruktörer och inte alla oss andra?



Om du syftar på Josefs första inlägg i denna tråd så gäller fortbildningen alla andra och inte instruktörer.
Vi kommer att köra på kartbanorna Tuvängen, Rörken och Pepparoten hela säsongen oh ca 40 ggr.

Förutom Rörken-måndagarna som löper varje måndag från första måndagen i maj till sista i september kommer BMW-MC-klubben ihop med SMC-Upsala att köra Tuvängen på troligtvis frdagkvällar och fyra st Rörken-söndagar.

Kalendern för denna typ av körningar i Stockholmsområdet kommer att presenteras, om inte förr, så under MC-mässan i Älvsjö.
 
Last edited:

Vit Honda

New member
[/QUOTE]
Kalendern för denna typ av körningar i Stockholmsområdet kommer att presenteras, om inte förr, så under MC-mässan i Älvsjö.[/QUOTE]


Vart hittar jag denna kalender?

Så sjukt roligt som det var att köra t ex Tuvängen och med det tryck på platser det var i slutet av säsongen, är det väl dags att åka dit och köa redan nu ;-)
 

Bengt Allevad

New member
[
Vart hittar jag denna kalender?

Så sjukt roligt som det var att köra t ex Tuvängen och med det tryck på platser det var i slutet av säsongen, är det väl dags att åka dit och köa redan nu ;-)


Här är länken till våra körningar. Jag lade ut den för ca. en vecka sedan på BMW, SMC och Sporthoj.com.
Däremot händer det ju så mycket på kort tid på dessa forum så det kan vara svårt att upptäcka det man är ute efter.

http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?t=523
 
Top