Mer än svarta hjälmar

Jael

New member
Jag surfade runt lite för att hitta något mer än svarta hjälmar. Ibland tycks det som om det bara finns det, men för oss andra som inte vill ha det - så är det svårt att hitta något.
Jag vet att vissa tjejer jag pratat med gärna vill ha lite mer färg.
Så jag tänkte bara tipsa om en sida jag hittade på nätet, jag kan inte garantera kvalitée osv....men kolla in och se efter själv.

www.helmetcity.com


Jael:)
 

Esquire

New member
Annars så har http://www.kbchelmets.com/ en del färgglada krukor.

Eller vad sägs om en rosa/vit flipfront?
7ffr_retrolady_pink.jpg
 

Marie

Banned
Jag för min del är så trist att jag har svårt att tänka mig annan färg på hjälmen än vit. Det är det lite knepigt att få tag på numera, men det finns i alla fall Schuberth Concept i den färgen.
 

Nea

New member
Kbc

Hej

Jag har precis köpt en sådan KBC rosa, vit, silver, röd hjälm och dom är såå jättefina.

Och så kul nu med olika färger och fina mönster, har tyckt nu ett tag att dom gamla svart är trista och sen syns man ju inte heller.

Ha en bra dag.

Nea
 

-ah

New member
Jag för min del är så trist att jag har svårt att tänka mig annan färg på hjälmen än vit. Det är det lite knepigt att få tag på numera, men det finns i alla fall Schuberth Concept i den färgen.

Även BMW säljer fortfarande vita hjälmar. Och vet man om sin huvudstorlek finns även Shoei och Arais m.fl. alla modeller i enfärgade versioner - även vitt - och utan flames och lejonfötter - att inhandla från Tyskland och England. Bl.a.
Ett knep är ju faktiskt att prova ut en passande modell hos en svensk handlare och sedan skriva hem den färg man vill ha. De svenska importörerna verkar tro att vi alla vill köra runt med svarta eller underligt dekorerade hjälmar. Svarta har dessutom den nackdelen att de dels blir varmare sommartid, dels syns de sämre. De med flames och tribals avstår jag gladligen från att kommentera. Men smaken är utan tvekan delad, om jag ska uttrycka mig diplomatiskt.
 
Last edited:
Top