Meningslösa däckrabatter som medlem?

Martin Eves

New member
Varje år köper jag däck till hojen för ca 4000:-.

Hojdack.se erbjuder 5% rabatt om du är medlem i SMC. Eftersom de är så dyra inkl rabatt frågar man sin sig om denna rabatt är värd något.

Tex ett däck som jag köper enligt listpris där för 668 kr ger mig med SMC rabatt 635 kr. Vilket är 5% rabatt vilket är bra :tummenupp
Problemet är att jag av min lokala däckhandlare får samma däck för ca 500 kr vilket är 25% billigare och ännu bättre.:)
Detta gäller inte bara detta däck utan flera andra däck som jag är intresserade av.

Är det inte dags att se över medlemsförmånernas värde och hitta alternativ, rabatterna är definititvt en av anledningarna att vara medlem.

Tycker jag.

Eller resonerar jag fel?
 
Last edited:

Tom@work

New member
Hej.

Vi på hojdäck.se har själva valt att stödja SMC, i den mån vi kan, och erbjuder då 5% rakt av på hela vårt sortiment.
Om du har hittat däck billigare hos din lokala nasare, så betyder det att han har fått ett jättebra inköpspris eller att han vill stödja dig och säljer till kraftigt rabatterat pris.
Vi baserar våra priser på de priserna som våran leverantör ger oss och försöker pressa så gott det går.
Ibland går det inte överhuvudtaget, tyvärr

Vi har dock haft en del problem med prislistan på webben tidigare.
Det kan finnas en möjlighet att däcket du är intresserad av ligger som fullpris.
OM du vill, så kan du skriva vilket däck det gäller, så kollar jag upp det.
 
Top