Frisknossa
New member
Är det möjligt? Är det verkligen möjligt?? Har gruvat mig i en vecka för det oundvikliga, att starta upp schäääs`n inför sommarens turer, ja den kallas så den tingest jag har på två hjul. Brukar normalt ha den inomhus och då brukar det vara å ta till startgas, startkablar, dynamit och hota med svärmor för att få aset till att överhuvudtaget hosta till. Därför var våndan stor inför starten då den liksom blev lite bortglömd i höstas och har därför stått utomhus och skämts. I januari fick den ett kapell på sig då det var -38 grader så den inte skulle frysa.. Letade febrilt nyckeln tills jag kom på att den satt i, vred på tändningen, chokade, tryckte på startknappen. Det gick trögt. På tredje tjooooooofffset startade den och gick på alla cylindrar(2) direkt. Men va fasen, så lättstartad är den ju inte ens mitt i sommaren..Tänk alla år man hållit på och tagit ur batteriet och underhållsladdat och mixtrat och putsat(nu tog jag i) till ingen nytta. Det är ju de här som är melodin, inte röra nåt som funkar och serva på 4000mil...