Jag hörde av en vän som arbetade på en av olyckorna i somras här i landet att man misstänkte mekaniskt fel på motorcyckeln. Flera vittnen hade sagt att motorcycklisten lugnt hade kört på i en kurva när plötsligt något hade hänt. Alltså inget med vägen eller föraren utan tydligen bakdäcket/svingen. Föraren hade tydligen avlidit omedelbart, pga trafiksituationen han hamnade i. Vill inte avslöja mer även om jag har mer info, men jag kan bara säga att det är mycket trovärdig information.
Har ofta funderat på detta, och frågan är hur många av olyckorna som idag beror på mekaniska fel?
Statistik från bilprovningen antyder att det skulle vara få, men samtidigt så tror jag inte man entydigt kan säga att anmärkningar i bilprovningen har en direkt koppling till antalet haverier pga. mekaniska fel.
Någon som har sett en undersökning/utredning på detta som är aktuell denna sida årtusendet?
Har ofta funderat på detta, och frågan är hur många av olyckorna som idag beror på mekaniska fel?
Statistik från bilprovningen antyder att det skulle vara få, men samtidigt så tror jag inte man entydigt kan säga att anmärkningar i bilprovningen har en direkt koppling till antalet haverier pga. mekaniska fel.
Någon som har sett en undersökning/utredning på detta som är aktuell denna sida årtusendet?