Medlemsrabatter ?

Ola H

New member
Jag skulle utnyttja SMC's rabatt på Forex där man skulle få bästa dagskurs.
Då jag visade mitt medlemskort på Forex i Gävle så hände det ingenting utan jag fick betala en kurs som var 9,43 för Euro.
Kollade sedan samma dag på Forex's hemsida och upptäckte att dagens kurs
på Euro var 9,39.!!
Jag fick alltså en sämre kurs och hade ingen nytta av SMC-kortet i detta fall , om det är allmänt på detta vis så ska inte SMC göra reklam för Forex .
Det finns andra som växlar valuta där vi kanske kan få bättre villkor.
 

Olzon

New member
Det borde nog till en uppdatering av rabatter i listan över företag som SMC har/hade avtal om rabatt med. T.ex. bensinrabatt hos Hydro.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Som alltid i slutet av året omförhandlas alla rabatter inför nästa år. P g a ett ovanligt hektiskt år med flera sjukskrivna medarbetare är jag försenad i rabattunderhållet. Arbetet har påbörjats, idag har jag uppdaterat hemsidan med ett nytt rabattställe. Söker Forex och återkommer när jag fått svar. SMCs deal med Forex ska vara bästa förmånskurs. När det inte fungerar, hör av er till mig på SMC.
Rabattavtalet med Shell har upphört, diskussioner pågår med Norsk Hydro. Färjan Göteborg-Newcastle är nedlagd, övriga DFDS linjer förhandlar jag om.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Äntligen fick jag tag på min kontaktperson på Forex. SMCs avtal med dem gäller fortfarande, d v s våra medlemmar ska ha bästa förmånskurs. Varför fick du köpa till en högre kurs än vad som stod på hemsidan senare under dagen? Det kan bero på att kursen ändras 11.00 varje dag.
Forex säger själva att de har den bästa kursen och de har därför en prisgaranti. Lyckas du hitta en bättre kurs någonstans i världen och kan uppvisa kvitto på detta är de beredda att dubbla mellanskillnaden. Mer info lämnas av Forex-butiken....
 

_rills_

New member
det där med rabatter..

Var in på Däckia och skulle handla och visade upp smc kortet...sen när ajg väl hade bestämmt mig vad jag skulle ha och frågade pris så fick ajag ett lägre pris...hmmm..

företag :rolleyes:
 

Gubbrejsarn

New member
När det gäller rabatter har jag lärt mej att fråga om priset INNAN jag visar att jag har rabatt. Annars kan priset "råka" stiga så det täcker rabattavdraget.
 

-ah

New member
Som alltid i slutet av året omförhandlas alla rabatter inför nästa år. P g a ett ovanligt hektiskt år med flera sjukskrivna medarbetare är jag försenad i rabattunderhållet. Arbetet har påbörjats, idag har jag uppdaterat hemsidan med ett nytt rabattställe. Söker Forex och återkommer när jag fått svar. SMCs deal med Forex ska vara bästa förmånskurs. När det inte fungerar, hör av er till mig på SMC.
Rabattavtalet med Shell har upphört, diskussioner pågår med Norsk Hydro. Färjan Göteborg-Newcastle är nedlagd, övriga DFDS linjer förhandlar jag om.


Jag växlar hos Forex åtminstone 1 gg/md. Ibland funkar det med SMC kortet, ibland förklaras att det bara gäller i andra sammanhang. I regel blir "rabatten" vid storleken 10000:- ett par -tre kronor, så jag ids inte stå på mig. Men kanske SMC skulle be Forex förtydliga sina avtal inför personalen?
 
Top