Medlemskortet...

-ah

New member
-har anlänt och vederbörligen klippts ur med sax (Jag har aldrig lyckats TRYCKA ut det, utan risk för förtida sönderfall)

Jag undrar lite försynt om det skulle vara väldigt mycket dyrare att tillverka medlemskortet som en plastbricka likt ett kontokort. Då skulle det antagligen vara vattentät, i ett stycke och även läsligt efter ett år i plånboken...;)
 

Ducatista

New member
-har anlänt och vederbörligen klippts ur med sax (Jag har aldrig lyckats TRYCKA ut det, utan risk för förtida sönderfall)

Jag undrar lite försynt om det skulle vara väldigt mycket dyrare att tillverka medlemskortet som en plastbricka likt ett kontokort. Då skulle det antagligen vara vattentät, i ett stycke och även läsligt efter ett år i plånboken...;)

Du har nog tryckt åt "fel håll".
Prova nästa gång att bara bocka bakåt lite lätt i ena kanten.
Då ska kortet lossna från den genomskinliga baksidan.

Ett plastkort där man kan uppdatera sitt medlemskap med en liten klisteretikett hade kanske varit en idé.
Har sett den varianten på Elektrikernas medlemskort och den verkar ha funkat bra.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Du har nog tryckt åt "fel håll".
Prova nästa gång att bara bocka bakåt lite lätt i ena kanten.
Då ska kortet lossna från den genomskinliga baksidan....ra.
.

Korrekt - funkar

Medlemskortev som vi har idag koster oss ca. 650.000 kr. Info hantering. Om alla valde SMC VISA kortet blev kostnaden 0, och vi sku istället ha inkomst på omsättningen + medlemmen har fördelar!

Plastkort sju kosta mera, än dagens lösning - men med magnetremsa sju registrering på möten, fortbildningar sju bli enklera! Vi ser dock att man for ex. På ROrken scanner körkort istallet

(jobbigt att knacka in fran mobil!)
 

-ah

New member
.

Korrekt - funkar

Medlemskortev som vi har idag koster oss ca. 650.000 kr. Info hantering. Om alla valde SMC VISA kortet blev kostnaden 0, och vi sku istället ha inkomst på omsättningen + medlemmen har fördelar!

Plastkort sju kosta mera, än dagens lösning - men med magnetremsa sju registrering på möten, fortbildningar sju bli enklera! Vi ser dock att man for ex. På ROrken scanner körkort istallet

(jobbigt att knacka in fran mobil!)

ja det syns........
Men under BMW-klubbens glada dagar lärde man sig ju dechiffrera. :D

Och tack så mycket för rådet; nog har jag följd bruksanvisningen alla gånger. Medger att det gick aningen lättare denna gång. Saxen är ju inte det stora besväret, utan det är under året som slitaget bli så påtagligt att den lappen som en gång var ett medlemskort blir lite löjlig att slänga fram. Har sedan "kortet" varit utsatt för en mindre översvämning blir det ett skämt.

Det där med VISA är kanske en bra ide, men jag har gratis VISA-kort från min bank (-en mindre och mindre girig sparbank, helt frittstående från de stora drakarna och med god ekonomi. Så'na finns faktiskt :) ) - och är mindre intresserat av att öka på medlemsavgiften med 100 spänn om året för att få ett hållbart medlemskort. Liksom. Å så tror jag mig inte vara ensam om sådana "förmåner", så det kan nog bli lite svårt.

Elektrikerförbundets lösning är bra, om bara klisterlappen är av bättre kvalite än den SEF använde(-r?). Ytan på lappen var mycket fragil, och försvann gradvis i plånboken. Lite som SMCs medlemskort, fast endast fläckvis.:D
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Såg ni fotpinnen på medlemskortet? Bilden tagen på CSS Gelleråsen 10 maj 2008. Kul att få vara i var medlems plånbok det kommande året....
 

Leif H..oj

New member
Såg ni fotpinnen på medlemskortet? Bilden tagen på CSS Gelleråsen 10 maj 2008. Kul att få vara i var medlems plånbok det kommande året....

Men..... kollade noga nu och ser att du har ju hela fotsulan rakt upp i baken på oss alla som har plånkan i bakfickan :D... de må vi ta som en lyckokick ;)
 

Goffen

New member
Med risk för att göra bort mig men det är väl bara att dra ur kortet för plasten som är i "brevet" ska väl vara kvar?
 
Top