Medlemskap smc inaktivt

mojja

New member
Halloj!

Kikade in på sidan och tänkte börja boka upp lite kurser nu till våren och försommaren märker då att mitt medlemskap är inaktivt.
Försöker då betala det online men inte heller det fungerar då man varit tidigare medlem :(

Har inte fått hem något inbetalningskort heller så hur begär man det? Mail till kansliet?

Hade tänkt ta steg 5 kursen den 28 på Gelleråsen står då att medlemskap i smc sport ingår till ett värde av 375 kr är detta medlemskap att likställa som ett vanligt smc medlemskap eller ska man i framtiden teckna 2 medlemskap ett i smc och ett i smc sport till en total kostnad av 750 kr/år?
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Hej Mojja,

ring kansliet [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]0243-669 70 - så fixer vi till det.[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Medlemskap i SMC koster 375/år om Du inte är medlem i en klubb som är ansluten till SMC.[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Är man medlem i en klubb som är SMC ansluten (man måste tala om detta för SMC) är priset 50 kr. lägre.[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]SMC SPORT är självfallet ansluten till SMC, och medlemsavgiften är 50 kr.
Dvs för SMC medlemskapet och SMC SPORT kostar i år 375 kr. för båda.
[/FONT]
 

mojja

New member
Hej!

Tack och bock för svar.

Den kurs jag är intresserad av att boka är denna:

https://www2.svmc.se/school/anmalan/400
Där står att ett medlemskap i smc sport ingår vilket per automatik borde innebära att man har medlemskap i smc betalt för detta år om man bokar denna kurs?

Men då kommer moment 22 man kan inte boka denna kurs då årets medlemskap inte är inbetalt men det klarnar nog imorgon efter samtal till kansliet :)
 

Hansi

Skrivit för mycket
Hej!

Tack och bock för svar.

Den kurs jag är intresserad av att boka är denna:

https://www2.svmc.se/school/anmalan/400
Där står att ett medlemskap i smc sport ingår vilket per automatik borde innebära att man har medlemskap i smc betalt för detta år om man bokar denna kurs?

Men då kommer moment 22 man kan inte boka denna kurs då årets medlemskap inte är inbetalt men det klarnar nog imorgon efter samtal till kansliet :)

Jag tror att det är lite "fjolårstext" inklistrad, för tidigare år kostade SMC sport medlemskapet mer än vad det gör nu. Så tidigare var det mycket mer förmånligt att smc sport medlemsavgiften ingick i licenskursens pris :) Så det som ingår är smc sport medlemsavgiften på 50:-
 

mojja

New member
Haha ok då har jag bensin så det räcker 10 varv till runt banna ;) Nu har det iallafall ordnat upp sig fick en ny faktura från smc kanslit ;) Ses vi den 28?
 

BMW R90s

New member
När jag loggar in på SMC så står det: Obetald medlemsavgift?
Har inte fått någon avi ang. inbetalning av medlemskap!
 

TMax500

Member
Loggade på mig för att kolla och jag var "aktiv". Där stod också att jag skulle betala 395 kr senast på söndag 2014-11-30.
Fast jag kan inte minnas att jag sett till någon faktura... Är det jag som inte har ordning på mina räkningar, eller är det något vaj hos SMC?

Väntar lite med betalning tills någon på kansliet hunnit svara i tråden! :)
 
Last edited:

Hoke

New member
Det vore toppen att kunna peta in att man är medlem via en SMC-ansluten klubb där också tycker jag. Så att det kommer med och priset blir rätt. ;-)
 

Babs

New member
Under andra veckan i december kommer inbetalningskort för medlemsavgiften 2015 med den vanliga posten.

Under Mitt konto finns det mycket riktigt en rad där du erbjuds att betala din medlemsavgift för 2015 med kort. Anledningen till att den möjligheten finns redan nu är att den digitala tekniken är så mycket snabbare än den analoga :)

Om du ser att ditt medlemskap är inaktivt så är inte din medlemsavgift för 2014 betald eller så har du begärt att lämna SMC. Du kommer då inte att få något inbetalningskort i december.
Vill du aktivera ditt medlemskap så surfa då in på http://svmc.se/smc/medlemskap/bli-medlem/ för att vara med igen

Har du frågor kring ditt medlemskap eller vill göra ändringar, så hör gärna av dig till oss på kansliet, e-post info@svmc.se eller telefon 0243-669 70

/Babs
 

BMW R90s

New member
Under andra veckan i december kommer inbetalningskort för medlemsavgiften 2015 med den vanliga posten.

Under Mitt konto finns det mycket riktigt en rad där du erbjuds att betala din medlemsavgift för 2015 med kort. Anledningen till att den möjligheten finns redan nu är att den digitala tekniken är så mycket snabbare än den analoga :)

Om du ser att ditt medlemskap är inaktivt så är inte din medlemsavgift för 2014 betald eller så har du begärt att lämna SMC. Du kommer då inte att få något inbetalningskort i december.
Vill du aktivera ditt medlemskap så surfa då in på http://svmc.se/smc/medlemskap/bli-medlem/ för att vara med igen

Har du frågor kring ditt medlemskap eller vill göra ändringar, så hör gärna av dig till oss på kansliet, e-post info@svmc.se eller telefon 0243-669 70

/Babs
Jag har medlemskort som säger att det gäller till 2015, har betalt för 2014.
Något är nog fel någonstans!
Tur att det gick att boka resa med inaktivt medlemskap:confused:
 

gundj

New member
Under andra veckan i december kommer inbetalningskort för medlemsavgiften 2015 med den vanliga posten.

Under Mitt konto finns det mycket riktigt en rad där du erbjuds att betala din medlemsavgift för 2015 med kort. Anledningen till att den möjligheten finns redan nu är att den digitala tekniken är så mycket snabbare än den analoga :)

Om du ser att ditt medlemskap är inaktivt så är inte din medlemsavgift för 2014 betald eller så har du begärt att lämna SMC. Du kommer då inte att få något inbetalningskort i december.
Vill du aktivera ditt medlemskap så surfa då in på http://svmc.se/smc/medlemskap/bli-medlem/ för att vara med igen

Har du frågor kring ditt medlemskap eller vill göra ändringar, så hör gärna av dig till oss på kansliet, e-post info@svmc.se eller telefon 0243-669 70

/Babs

Enligt SMC-appen har jag medlemskap 2014. Och jag får ju tidningen?
Så Babs får nog revidera texten.
 
Top