Medlemsavgiften !!!!!!!!

Swedie

Administrator
Personal
För trevnadens skull flyttades Sajtfeedback längre ner. Vill ha fart på resterande forum. Har dock bytt namn på detta forum nu till "Feedback till SMC". "Sajt" var inte rätt ord.

triumph

New member
En fråga angående medlemsavgiftens höjning - har det märkts på medlemsantalet (har vi tappat meddlemmar)?
Nu borde det finnas säker "statistik"

HW

New member
Nej faktiskt inte och inte har vi fått speciellt många negativa reaktioner heller. På mässan tror jag vi hade 1 enda person som klagade på medlemsavgiften.

/HW

Ducatista

New member
Nej faktiskt inte och inte har vi fått speciellt många negativa reaktioner heller. På mässan tror jag vi hade 1 enda person som klagade på medlemsavgiften.

/HW
Få negativa reaktioner?
De som hoppat av måste väl ändå klassas som "negativa reaktioner".

HW

New member
Allt är relativt. Vi omsätter ca 10% av medlemmarna varje år. (ca 6500)
Av de ca 700 som begärt att deras medlemskap skall avslutas hittils i år har:
4 angivit för hög medlemsavgift som anledning.
1 gillade inte en annonsör i mc-folket och ville inte stödja oss längre pga. detta.
1 hade avlidit men den var redan avaktiverad i registret för vi gör uppdateringar mot folkbokföringen

Övriga ca 700 (ja det blir inte många som försvinner från grundtalet ca 700) avslutar sitt medlemskap i SMC antingen för att dom blivit för gamla och inte skall köra motorcykel längre, dom tackar oftast för många trogna år och tycker vi skall fortsätta jobba som tidigare eller så avslutar dom medlemskapet för att dom helt enkelt sålt hojen. Dessa medlemmar meddelar oftast att dom givetvis återkommer när dom skaffat hoj igen.

Totalt sett tappar vi inte medlemmar i högre takt än tidigare år men vi har en vikande siffra. Det var ett jättelyft när man fick ett medlemskap automatiskt ihop med försäkring från trygg-hansa, det är dessa som alltefterssom åren går försvinner igen. Vi måste hitta nya vägar att få in nya medlemmar till organisationen.

Svaret på frågan är altsså nej, vi tappar inte medlemmar för att vi höjt medlemsavgiften. Det är fortfarande billigt att vara medlem i SMC.

/HW

klabbarpan

New member
Få negativa reaktioner?
De som hoppat av måste väl ändå klassas som "negativa reaktioner".

Det kan bero på annat. Jag missade min faktura och mailade om detta till kansliet, blev lovad en påminnelse i mitten feb som aldrig dök upp, nu idag har jag fått den mailad till mig. Jag är nog i detta nu "avhoppad" men kommer att betala in ikväll.