McFirmor och deras försäkringsuppdrag!

olebjo

New member
Vad gör man med en MC-firma som gör taskiga repartioner av en mc som de har haft under ett år? Och sedan ljuger en rakt upp i ansiktet???

pellehbg

New member
Vad gör man med en MC-firma som gör taskiga repartioner av en mc som de har haft under ett år? Och sedan ljuger en rakt upp i ansiktet???

Ja det är ju tyvärr ingen enkel sak det .
Enklast är ju att ta kontakt med försäkringsbolaget o säga som det är så borde du kunna ta den till en annan firma som ger sin bedömning??
(fattar det som att det är din egen hoj)
Har faktiskt själv haft det problemet med en som jag krockat med själv men den firma sade att det var bara komma in så fixar de det o det har de gjort men den skall in i vinter igen.
Denna olycka skedde för 3 år sedan men de ställer upp ändå för de vill vara serviceminded!

P-O Noren

New member
Ring till kansliet, så kan dom förklara hur du skall göra för att få 15 min gratis juridisk rådgivning. Det är en service dom har fixat för medlemmar. Står om det på sidan268 i SMC-kalendern.

Maru

New member

Missnöjet verkar utbrett. Jag hör många som klagar. I mitt fall servar jag själv, så vet jag att det blir gjort. Stämplar i all ära, men om man köper utan garanti...vad har det för egentlig betydelse. Om det nu fuskas så vet man ju inte om den är servad trots stämplar....:confused:

Esquire

New member
Missnöjet verkar utbrett. Jag hör många som klagar. I mitt fall servar jag själv, så vet jag att det blir gjort. Stämplar i all ära, men om man köper utan garanti...vad har det för egentlig betydelse. Om det nu fuskas så vet man ju inte om den är servad trots stämplar....:confused:
Här gällde det inte service om jag förstod första inlägget rätt. Utan att han har råkat ut för någon slags skada på sin motorcykel och lämnat in den för att få den fixad genom en försäkring och att verkstaden då har tagit tid på sig och inte gjort ett bra jobb.

P-O Noren

New member
Min erfarenhet

jag har själv haft en hoj på garantirep i över 7 månader. Missade sista 2 månaderna av säsongen. Detta var i sig märkligt, att det tog så lång tid att byta tändlåset.
Men ännu märkligare var det när dom ringde mitt i smällkalla vintern och ville att jag skulle hämta hojen snarast, då den var klar. Jag förklarade för dom att om dom hade slutfört jobbet i tid, så hade jag kunnat köra hem hojen. Så jag bad han ringa när jag skulle låsa upp garaget hemma så dom kunde rulla av den från trailern (hade 60km till verkstan).

Efter många försök fram och tillbaka så var det dom som fick ge sig och köra hem hojen efter garantirepen med mc-firmans buss.

Långa väntetider verkar vara standard, många firmor skiter i om man förlorar en hel säsong.

Men detta kan man inte driva rättsligt. Allmänt dåligt utfört jobb och lång reparationstid är väl i princip omöjligt att driva rättsligt?

Maru

New member
Här gällde det inte service om jag förstod första inlägget rätt. Utan att han har råkat ut för någon slags skada på sin motorcykel och lämnat in den för att få den fixad genom en försäkring och att verkstaden då har tagit tid på sig och inte gjort ett bra jobb.

Jo, jag märkte det...:(...men även i dessa fallen så hör jag missnöjen. En del pratar om att det fått vänta hela säsongen på att få hojen klar. Det slarvas med beställning av reservdelar och verkstäderna tar god tid på sig att genomföra arbetet....

Kontentan i bägge fallen är att man tappar förtroendet för dem.

olebjo

New member
I bland så hjälper det att påpeka saker och ting även för en Mc-firma som man tror på och har förtroende för. Även de kan göra misstag men att rätta till det på det sätt som de gjorde för mig, förtjänar de en eloge för. Att motorcyckel sedan gjordes klar på rekord tid gjorde det senare inte sämre, och efter provkörning kunde jag konstatera att det jobb som gjorts var av mycket hög kvalitet.T

Tack till Fottas i Ludvika.

Ole Björnlund