MC vägar, vart tog kartan vägen?

Bansaie

New member
MC-vänliga appar

Blev lite inspirerad av app-diskussionerna på Sporthoj så jag gjorde en lista där. Men jag kan ju lägga upp listan här med.
Ni får gärna bidra med era tips så kanske vi kan få ihop en bra lista.

Jag har gjort 2 kategorier. Rena MC-appar och generella appar som kan vara till nytta när man är ute med sin MC.

MC-specifika appar

Best Biking Roads (Android, iOS)
Lägg in dina favoritsträckor och hitta andras favoriter. Betygsätt, kommentera och kommunicera med andra. Dessutom med en tillhörande community sajt. Man behöver inte använda appen för att skapa lägga till rutter utan kan göra det på webben om man tycker det är lättare.

Check My Tour (Android, iOS)
Hitta, spela in och dela favoritvägarna. Dessutom med tillhörande community

Diablo Super Biker (Android, iOS)
För motorcykelförare som vill mäta sin körning både på väg och på bana i realtid. Appen visar distans, hastighet, lutningsvinkel och varvtider direkt på förarens iPhone eller Android telefon.

Greatest road (iOS)
Lägg in dina favoritsträckor och hitta andras favoriter. Betygsätt och kommentera.

MC-Appen (iOS)
Resvädret på din touringtur. Spela in dina rutter. Tips och p.o.i. för MC-åkare m.m. m.m.

Motorcycle Track Log (iOS)
Oavsett om du kör bana eller terräng så kan du logga och spara dina optimala hojinställningar per bana/spår och per hoj.

Inte specifikt MC men kanske användbart ändå

Every Trail (Android, iOS)
Mobil reseguide. Fota, logga och skapa dina egna guider att dela på EveryTrail.com

GPS Laps (Android)
Mäter dina varvtider med hjälp av GPS.

Harry's GPS LapTimer (iOS)
Avancerad LapTimer med över 350 förprogramerade banor. Se dina framsteg kurva för kurva

Latitude (Android, Blackberry, iOS)
Dela din position med polarna och se var polarna befinner sig.

Mina fordon (Android, iOS)
Du kan både utföra tjänster och få information om ditt eller dina fordon direkt i din smartphone. Du kan bl.a. anmäla ägarbyte, påställning och avställning.

Waze (Android, Blackberry, iOS)
Trafik app. Få rapporter om trafikstockningar och andra problem efter vägen och rapportera in det du stöter på.
Svensk Wiki för Waze

Last edited:

powerglide

New member
CheckMyTour har också fotografier och kommentarer för inspelade rutter samt Online Tracking :)

Navigon givetvis.

Greatest Road kan exportera rutterna direkt till Navigon inifrån Appen :tummenupp