Mc resa Luleå till Montenegro

Skye

Kör Mycket!
Mycket intressant så här i vintermörkret att följa med på resan.. Roliga kommentarer och aggressioner över GPS, och ett nytt sätt att vara med på..
Kudos!!

Fler filmer har kommit och resan fortsatt.

Skribenten

New member
Tack för att du delade med dig av de här filmerna Timo K!

Jag har själv åkt MC på många av de vägar du passerade så det var trevligt att få se dem igen.

Ser också att det ligger ett enormt arbete bakom allt, inte bara hanterandet av kameror under resan utan framförallt vad det gäller redigeringen, snyggt jobbat!

Du får gärna dela med dig om hur du jobbade under färd, det verkar som om du använde två Gopro-kameror, en fäst på hjälmen och en på en packväska.
Fick du stanna och byta batterier eller hade du extern strömförsörjning? Och hur gjorde du med de inspelade videofilmerna, sparade dem på minneskort eller hade du annan lagringsutrustning med dig?

Tror att många skulle uppskatta handfasta tips från en som verkligen har erfarenhet i hur man filmar från en MC och som gör det bra..

Skye

Kör Mycket!
Utan att sett Timos rigg är jag tvärsäker på att kameran är placerad på hakpartiet på hjälmen en mic in via GoPro's micro usb port. Går att ha konstant laddning men kräver lite egen lödteknik och det är jobbigt med sladdar. Fjärrkontrollen sitter oxå vid backspegelfästet för att snabbt kunna slå på och av för att spara batteri. Några minneskort a' 64 Gb gör att man får med en hel del och ladda batterier i toppboxen går oxå om man är lite händig. Bilderna är tagna med telefon och då nyanserat redigerade för att passa in.

Sedan handlar det om redigeringsprogram men eftersom Skribenten ogillat min kritik av sina kameratester har han naturligtvis inte sökt informationen och vågat fråga.

Kör själv med backspegelmontage och skulle kunna vid ett scala-rider set liggandes i toppboxen inkopplat på micen via bluetooth få samma effekt med den G9 som sitter i hjälmen att kommentera under färd. Allt handlar om intresse för elektronik och kunna se samband

Last edited: