Mc polare / Handledare

Pathfinder_5555

New member
Hej

Finns det nån i Göteborg som vill ut o köra hoj i tid o otid o kan tänka sig att agera handledare?

Bakgrundsinfo:
En 33 årig glad o schysst grabb, mina aktiva mc polare bor 14 mil härifrån o de jag känner i GBG som har kort har dock ingen hoj giiiivetvis *s
Körde liksom många andra moped o cross förr i tiden , men något mc kort blev det inte pga andra prioriteringar.
Börjar nu känna mig låst då jag bor mitt i centrum utan fordon….har klarat mig i 8 år (sålde bilen när jag flyttade hit men kör bil i jobbet då jag jobbar som tekniker)…men nu vill jag bli mer oberoende av Västtrafik.
Tänkte börja köra till jobbet största delen av året, har även saknat att kunna ge mig ut o fota då det är ett stort intresse.
Fixade körkortstillståndet samt gjorde teoriprovet i våras , åkte upp till körkortsexpress för en intensivkurs i Juni men hade oturen att bli sjuk, men tur i oturen så kunde de boka om restrerande lektioner samt uppkörning som nu är flyttade till semestern i mitten på augusti.
Surt sa räven…men men ….bara att ta nya tag.
Men blev så sugen på att köra så jag köpte mig en Africa Twin o tänker framförallt köra inhägnat på jobbet (nöta lågfartsbana), men vill även ta till vara på sommarn genom att köra ihop med folk.

Förstår mycket väl att man måste träffas o morsa på varann innan man bestämmer sig för att skriva på ett papper om handledare.
Det som krävs för att vara handledare är:
•Ha fyllt 24 år
•Ha ett giltigt körkort utfärdat av en EES-stat för det fordon som övningskörningen avser och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren

Jag finns bantragglande i tid o otid ute på Hisingen (arendal) så det är bara att svänga förbi o säga hej i så fall.
Mailar mer exakt info om nån är intresserad =))

Det vore jättekul att träffa lite fler folk med mc samt värdefullt att övningsköra o dessutom ta tillvara den korta sommaren vi har.

Soul575@hotmail.com

Mvh / Kent

Last edited:

Smartswede

New member
Hej Kent

Jag kan tänka mig assistera. Men tror det är lite sent för dig då jag inte får vara handledare förrens den 3 augusti (först då haft lappen i 5 år). Fast de kanske ändå tar så lång tid att få handledarintyget?

Kör BMW R1100S och en F650 Funduro (ganska lik din twin) som jag haft sedan jag övningskörde.

Oavsett så kommer jag gärna förbi om du vill och kör lite lågfart etc med dig. Kan säkert ge en del tips. :)

Hojjhälsning
Anders

(email smart_swede@hotmail.com, tel 0703-833 632)

Goffen

New member
Det tar lätt en månad att få intyget, jag ansökte om mitt den 16/6 och har inte fått det än. Jag har haft mc kort i 15år utan avbrott så det hänger inte på det.... edit: idag fick jag det ! =)

Last edited:

Pathfinder_5555

New member
Schysst av dig Smartswede...jag är glad för varje minut jag får utanför grindarna :D
Om det inte är alltför kasst väder på Lördag tänkte jag tillbringa dagen på jobbets parkering....så du kan ju komma förbi...skickar dig detaljerna.

En månad för att få intyget....det är ju sjukt jue.....det finns vissa stunder i den här processen med körkort man känner sig rejält motarbetad...det saken är klar...