Mc polare / Handledare

Pathfinder_5555

New member
Hej

Finns det nån i Göteborg som vill ut o köra hoj i tid o otid o kan tänka sig att agera handledare?

Bakgrundsinfo:
En 33 årig glad o schysst grabb, mina aktiva mc polare bor 14 mil härifrån o de jag känner i GBG som har kort har dock ingen hoj giiiivetvis *s
Körde liksom många andra moped o cross förr i tiden , men något mc kort blev det inte pga andra prioriteringar.
Börjar nu känna mig låst då jag bor mitt i centrum utan fordon….har klarat mig i 8 år (sålde bilen när jag flyttade hit men kör bil i jobbet då jag jobbar som tekniker)…men nu vill jag bli mer oberoende av Västtrafik.
Tänkte börja köra till jobbet största delen av året, har även saknat att kunna ge mig ut o fota då det är ett stort intresse.
Fixade körkortstillståndet samt gjorde teoriprovet i våras , åkte upp till körkortsexpress för en intensivkurs i Juni men hade oturen att bli sjuk, men tur i oturen så kunde de boka om restrerande lektioner samt uppkörning som nu är flyttade till semestern i mitten på augusti.
Surt sa räven…men men ….bara att ta nya tag.
Men blev så sugen på att köra så jag köpte mig en Africa Twin o tänker framförallt köra inhägnat på jobbet (nöta lågfartsbana), men vill även ta till vara på sommarn genom att köra ihop med folk.

Förstår mycket väl att man måste träffas o morsa på varann innan man bestämmer sig för att skriva på ett papper om handledare.
Det som krävs för att vara handledare är:
•Ha fyllt 24 år
•Ha ett giltigt körkort utfärdat av en EES-stat för det fordon som övningskörningen avser och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren

Jag finns bantragglande i tid o otid ute på Hisingen (arendal) så det är bara att svänga förbi o säga hej i så fall.
Mailar mer exakt info om nån är intresserad =))

Det vore jättekul att träffa lite fler folk med mc samt värdefullt att övningsköra o dessutom ta tillvara den korta sommaren vi har.

Soul575@hotmail.com

Mvh / Kent

Last edited:

Smartswede