johan karlsson
New member
Hej jag heter Johan och är styrman på Stena. eftersom vi vill förbättra våran för motorcyklister skulle vi vara tacksamma för tips på bra lösningar för surrning av cyklarna. Tack på förhand
Hej jag heter Johan och är styrman på Stena. eftersom vi vill förbättra våran för motorcyklister skulle vi vara tacksamma för tips på bra lösningar för surrning av cyklarna. Tack på förhand
Två alternativ:
Sidostöd: Växel i och ett spännband spänner fram sidostödet mot framhjulet så det inte kan vika sig. Ett andra spännband spänner hojen åt vänster mot stödet.
Centralstöd: Nästan samma sak. Ett spännband i stödet mot framhjulet så att det inte kan fälla upp sig. Sen två spännband, ett över varsin fotpinne så hojen inte kan vicka.
Jag har åkt ganska mycket färja med hojen, senast TT-line Trelleborg-Rostock. Deras system kan studeras eftersom det inte är något att ta efter; brist på spännband, spännband i uselt skick och nedspänning av samtliga hojer över sadeln mot en vek kedja fastsatt i durken med långa mellanrum. Skulle man råka ut för en rejäl sjöhävning ser jag framför mig hur hojarna ramlar som dominobrickor.