MC nostalgi på TV

Chopperbyggarn

New member
Bra och trevliga filmer! Kul att se Maria i början av karriären! Alltid kul att se gamla filmer!

Blir jag nostalgisk när jag ser gamla mc filmer? Trots att det var fantastiskt att köra hoj på den tiden så är det minst lika kul att köra fortfarande och de gamla motorcyklar som jag gillar är ännu populärare idag än då, så inga nostalgi tårar ännu för min del, bara en god fortsättning på något som varit bra redan från början. :D

Anders.J

Maria Nordqvist

Super Moderator
ojojojoj, alla har vi varit unga. Detta var 1988, i början av mitt engagemang för SMC när vi uppvaktade alla TV-program att göra inslag om motorcyklar. Jag blev inbjuden till studion i Falun, körde dit i minus tre grader på morgonen och var fruktansvärt nervös. Programmet sågs av väldigt många eftersom det handlade om Kina - ett land som få besökt 1988.

Hoke

New member
Underbart!
"Saker och ting förändras", nu för tiden är väll ofta utsläppen oftast i kanterna från typ avtappningshålen på lastbilars dieseltankar. ;-)

MC-nostalgi från USA, en säkerhetsfilm med Peter Fonda och Evel Knievel. De nio första minuterna är sevärda.
http://www.legendarymotorcycle.com/...-safety-film-with-pete-fonda-and-evel-knievel

Det var ett bra kulturinslag! "Easy Rider" med Peter Fonda är ju från 1969 så denna film är således producerad senare. Den håller fortfarande.

Känns 60-tal men är säkert en bit in på 70-talet. Tex bilen som korsar vägen vårdslöst är en Ford Pinto, kom ut på marknaden 1971.

/Peter

EDIT: Året var nog 1973 enligt blandade källor. Känns som det var väldigt längesedan......:).

Last edited: